Zorgt het donkerder verven (of spoeling) voor een egalere huid?

Ik heb lichtbruin haar en een bleke, roze onrustige huid met veel onzuiverheden. Daarbij schijnen er blauwe aderen door en zijn bloedvaatjes zichtbaar (roze vlekken). Een koel huidtype.
Nu zit ik te denken mijn haar flink wat tinten donkerder te verven (koel donkerbruin) omdat hierdoor de huid bleker lijkt.
Mijn ogen en wenkbrauwen zijn ook vrij donker dus dit past wel bij de tint die ik graag zou willen.
Ik weet dat de eigen haarkleur het beste is voor de huid, maar dat kan ik in mijn geval bijna niet geloven. ;)

Nu is mijn vraag: Is het zo dat een donkerdere haarkleur positief kan uitpakken voor de huid, doordat zij hierdoor bleker lijkt en er meer contrast zit tussen haar en huid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ga eerst eens bepalen welk type je bent, ik verwacht een zomertype, dan is het mooier om je haar juist lichter te maken, dit kan in zijn geheel, of dmv enkele strengen (highlights). Kies dan voor een koele kleur in ieder geval geen zwart, maar een tintje lichter, in een koele kleur, bijvoorbeeld lichtbruin. Donkerbruin haar is bijna zwart, wat een harde look geeft en schaduw op je gezicht laat vallen, waardoor je er ouder en niet fris uit gaat zien. Donkerbruin en zwart staat het beste bij mensen met een donkere huidskleur, die van nature ook een donkere haarkleur hebben. Kies zelf de goede kleur, maar nog beter kun je dit de kapper laten doen, deze heeft ervaring en kennis hierover.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval zal je kunnen kiezen voor mahonie of aubergine, of gewoon je haar behandelen met een glanzend product (wel zuinig zijn met dit spul, je haar wordt er snel vet van). Donkerder maken is meestal niet mooier. Goed dat je al een kleurenanalyse hebt laten doen, dat is de basis om goede keuzes te kunnen maken. Glans aanbrengen doet het haar optisch donkerder lijken, maar geeft meer diepte aan je haar.
http://andrelon.nl/pink-collection?gclid=CPS3vqyv2roCFQjKtAodjGgAZw
Kies voor een mooie donkere koele tint,een spoeling is uitwasbaar en mocht het niet bevallen dan verdwijnt deze geleidelijk aan weer
Ook bijvoorbeeld een bruintint met aubergine trentkleur zal heel mooi staan
Neem geen uitgesproken roodtinten deze zullen niet mooi staan
Heb je erg blond haar ga dat liever naar de kapper anders heb je kans dat je groen uitslaat
Ik ben ook een koel huidtype ik heb alleen lichtgroene ogen,zwart is een overgang maar ik krijg alleen maar complimentjes ,probeer een spoeling en kijk wat je er van vindt
Succes