Heeft iemand tips om de onzekerheid die ik heb over mijn huid te verminderen?

Ik ben een meisje van 18 jaar en mijn huid is mijn grootste onzekerheid. Sinds 10 maanden slik ik de diane-pil, en dit heeft wel wat geholpen, maar lang niet voldoende. Ik durf namelijk nog steeds absoluut de deur niet uit zonder concealer en een laag foundation.. Ik vind dit eigenlijk ontzettend smerig en baal heel erg dat dit nodig is. Bovendien weet ik dat dit mijn huid blokkeert te herstellen. Ik eet gezond, drink erg veel water en sport zo'n 2x per week in de sportschool. Mijn huid ziet nooit zonlicht en daardoor is het erg bleek waardoor roodheid zonder make-up meer opvalt. Mijn 'pukkelaanvallen' gaan vaak gepaard met zwelling en korstjes; dit kan ik niet camoufleren en als mijn huid soms heel slecht is, zeg ik zelfs afspraken af.. Nu ga ik over drie weken een weekend weg met mijn vriend; hij heeft mij nooit gezien zonder make-up en dit is voor mij dus een erg moeilijk punt. Natuurlijk wil ik niet wakker worden naast hem om vervolgens naar de spiegel te moeten rennen om mijn make-up op te doen. Heeft iemand tips voor mij om hiermee om te gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lastig :(
Ik heb zelf ook een lastige huid, maar het lukt me steeds meer het te accepteren (aangezien veel dingen bij mij niet helpen) En maak je geen zorgen om je vriendje, die is niet voor niets voor jou gegaan! (in ieder geval echt niet alleen voor je huid ;)) Sterkte!
Ritsuka
10 jaar geleden
ga je ook wel eens naar een schoonheidsspecialist? dit heeft mij heel erg geholpen, met tips over de juiste verzorging.
Kristal
10 jaar geleden
Als ik jou was zou ik hem vertellen over je onzekerheid daarin.
Dan kan je zien hoe hij daarop reageert, en weet hij waar je je zenuwachtig over maakt en snapt hij ook waarom je meteen naar de badkamer holt 's morgens. Niemand is perfect hoor, we hebben allemaal onze imperfections, maar weet je, die huid heeft hij vast al lang gezien, ook al verberg je het met make-up, en toch is hij gek op je.
Probeer te ontspannen als je kan en wees er open over. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik veel baat van Vichy produkten. Die kun je bij de apotheek kopen en daar kun je navraag doen wat het beste voor jouw huid is. Het is een 'vriendelijk' produkt waar je huid zeker van opknapt. Het zal wel even tijd nodig hebben, maar op de lange termijn zie je echt het verschil. Met de basis-uitrusting van reinigingslotion, reinigende wasgel en een hydraterende lichte crème kom je een heel eind.

Antwoorden (2)

Overtuig jezelf ervan dat je vriend van je houdt om wie je bent, hij ziet ook wel dat jij je vol smeert met make-up, daar wordt je huid namelijk niet mooier van, je ziet ondanks de make-up nog steeds hobbeltjes en ontstekinkjes. Hij moet aan jou gemerkt hebben hoe onzeker je bent en toch geeft hij om jou. Hij laat je niet in de steek als hij je 's ochtends zonder make-up ziet, hij wil bij jou zijn, met jouw oneffenheden. Iedereen heeft zijn/haar twijfels en onzekerheden, ook jouw vriend heeft die, wees jezelf, geniet van elkaar en laat je weekend niet verpesten door je onzekerheid.
Ga eens naar een goede schoonheidsspecialiste, die kan de behandeling van je arts ondersteunen, waardoor je huid verbeterd. Vaak helpt de zon, of zonnebank ook je acne in te laten drogen, misschien een kuurtje doen voor je weg gaat met je vriend.
Bespreek je probleem ook eens met je huisarts, die kent jou en je huid, die kan je ook van goed advies voorzien en je helpen minder onzeker te zijn. En denk eraan, dit gaat een keer over, tijdens hormonale schommelingen verergert acne vaak, zoals tijdens de pubertijd, zwangerschap en overgang. Het is zonde om je om zoiets minder te voelen dan dat je bent. Laat aan je vriend die leuke meid zien, die je bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of ga langs de huisarts en vertel hoe erg je ermee zit en vraag of hij je wilt doorverwijzen naar een dermatoloog (huid dokter). Die kan je vast wel wat verder helpen en idd zou ik je gezicht goed schrobben en een zonnebank kuurtje nemen! Dat doet vaak goed! En inderdaad je vriend is niet scheel, hij weet het vast wel. Maak je niet teveel druk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schrubben moet je maximaal eens per week doen, zeker niet vaker, je talgklieren worden erdoor aan het werk gezet, ook te agressief reinigen is niet goed, je haalt de vetlaag weg, waardoor je talgklieren het seintje krijgen weer talg aan te gaan maken.
Ritsuka
10 jaar geleden
goed schrobben werkt juist averechts vaak
Veel mensen zijn nog onbekend met het beroep Huidtherapie. Ik zou gewoon eens google-en! Een huidtherapeut is gespecialiseerd in acne en de behandeling hiervan. Vaak worden deze ook gewoon vergoed! In tegenstelling tot de schoonheidsspecialiste

Eventueel zou je ook doorgestuurd kunnen worden door je huisarts naar de dermatoloog die je aan de hand van de ernst van de acne andere medicatie kan voorschrijven.

JIJ bent het wonder waarop jou vriendje verliefd is! Vergeet dat niet!