Nee, de haarkleur wordt bepaald door de pigmenten die zitten in de haarzakjes, waar ook het haar uitgroeit. Bij het ouder worden verdwijnt er steeds meer pigment, dat niet meer aangemaakt wordt, waardoor het nieuwe haar haar grijs wordt. Haar valt uit en wordt vervangen door een nieuwe haar. Haar dat afgeknipt is bevat pigment, dat er alleen uit te krijgen is door ontkleuren, daarom wordt afgeknipt haar niet grijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. +
Ik heb al 20 jaar een afgeknipt vlechtje liggen: Nog steeds bruin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn! Wil idd mijn haar doneren voor een pruik maar ben de jongste niet meer ; )