als je anti transparante deodorant op je rug spuit ga je dan minder zweten op je rug?

Ik zweet namelijk alleen op me rug en niet onder me oksel ofzo. Ik weet dat zweten gezond is maar zweetplekken op je rug zijn nooit leuk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Hoewel transpireren een natuurlijke lichaamsfunctie is, kan het voor sommige mensen die meer transpireren een probleem opleveren. Hieronder een paar eenvoudige tips om je te helpen het transpireren te beperken:
Draag kleding dat ‘ademt’, zoals die gemaakt van natuurlijke vezels zoals katoen, waardoor zweet op natuurlijke wijze kan verdampen. Vermijd het dragen van strakke kleding en synthetische vezels zoals nylon of polyester, vooral onder de oksels, maar bij jou tegen je rug.
Alcohol en pittig eten staan erom bekend dat je ervan gaat transpireren, dus het beperken van het gebruik hiervan zal helpen.
Dagelijks gebruik van anti-transpirant gaat transpiratie tegen, houd daarom een van onze producten voor mannen of vrouwen bij de hand voor het geval je deze nodig mocht hebben.
Omdat je lichaam moet kunnen transpireren, is het goed te weten dat anti-transpiranten helpen om het proces te beperken, in plaats van het helemaal te stoppen.Terwijl deodorants alleen gemaakt zijn om lichaamsgeur te maskeren, gaan anti-transpiranten niet alleen de geur tegen, maar stoppen ze ook transpiratie onder de oksels of rug in jouw geval.
Het zal je misschien verbazen, maar transpiratie zelf is geurloos. Lichaamsgeur wordt veroorzaakt door de piepkleine uitwerpselen die worden uitgescheiden door bacteriën die op de huid leven en zich voeden met jouw transpiratie. Dit is een volkomen natuurlijk proces. Anti-transpiranten bevatten antibacteriële middelen die de bacteriën doden en de voortplanting ervan afremmen, zodat je langer fris kunt blijven. Ze bevatten ook een parfum en verzorgende ingrediënten waardoor je fris blijft ruiken en je oksels of rug zacht blijven aanvoelen.