Wat is het verschil tussen; wax, clay, shaper, enz?

Ik wil eens wat anders dan gel proberen en ben toen langs de hema gegaan.

Nu kwam ik daar oa het volgende tegen:
- Wax
- Gelwax
- Shaper
- Clay
- Creamgel

Ik kwam er niet echt uit wat nu het verschil is tussen al deze producten en weet niet wat ik zou moeten proberen zonder alles te kopen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een shaper is een stylingscreme voor fijn of lang haar, een shaper bevat structuur, wat zorgt voor goede fixatie. Een shaper kun je blijven vormen en wordt niet hard. Wax is een vette substantie, die glans geeft en het haar in model houdt, ook hiermee kun je je haar tussendoor anders stylen. Ook een wax wordt niet hard, gebruik dit zuinig. Een gel wordt hard, behalve de wetgel, een gel is niet vet, een wetgel wel, gel geeft meestal geen glans, wetgel weer wel, een gel moet je aanbrengen voor het stylen, zodat deze door het hard worden je haar in model houdt. Een wetgel gebruik je ook voor het stylen, maar kun je daarna nog vormen en wordt niet hard, maar geeft glans. Een clay is niet vet, met de voordelen van wax, maar geeft een matte look. Een creamgel is niet vet, maar wordt niet hard, het is een gel in cremevorm.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100