Beste middel tegen rode huid?

Ik gebruik sinds kort een acne middel van Garnier, wat heel erg goed helpt tegen acne.
In 1 week tijd echt een wereld van verschil, maar nu brengt dit helaas wel een ander probleem met zich mee.
Mijn huid is rood op sommige plaatsen en heeft heel erg veel schilfers ( dit hoort bij de werking )
Weet iemand iets tegen dit probleem, ik wil dit spul van Garnier wel blijven gebruiken aangezien het heel erg goed werkt.
Liefst niet iets heel erg vets, anders is de acne binnen de kortste keren weer terug.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je weet wat het probleem is. Je wilt van het probleem af. Is het dan niet het makelijkste om de oorzaak te verwijderen? Er zijn genoeg andere manieren om van je acne af te komen zonder nare bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al heel wat geprobeerd, niets hielp.
Dit werkt eindelijk en is het beste alternatief voor medicatie.
Die rode huid op sommige plekken met schilfers heb ik er dan wel voor over, maar het zou fijn zijn als daar iets tegen is, aangezien dat niet echt een groot probleem is.

Antwoorden (1)

Reageer je niet te heftig op dat spul? Volgens Garnier moet je de Pure active lotion gebruiken om rode plekken weg te krijgen, ik weet niet of je dat doet, maar deze lotion bevat veel alcohol waardoor de huid sterk uitdroogd, waardoor je weer schilfers krijgt. Ik vindt deze serie niet geloofwaardig overkomen. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/82445-de-huidverzorginsproducten-van-garnier-garnier-pure-active.html
Ik denk dat je beter deze producten een tijdje in de kast kunt zetten en gewoon Sudocreme op je acnehuid kunt smeren. http://www.beautylab.nl/sudocrem-voor-luieruitslag-en-acne/
Gebruik 's nachts voortaan Sudocreme, dan hersteld je huid en verdwijnen je puistjes ook. Je huid wordt weer rustig en hersteld, dus weg roodheid. Ga die droge plekken niet camoufleren, dat ziet er vreselijk lelijk uit, met daaronder die schilfers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Crea, ik gebruik die Pure active lotion niet.
Ik gebruik de Garnier exfobrusher.
Ik heb thuis wel een potjes Sudocreme, dit werkte niet tegen de acne.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb je de Sudocreme echt een tijdje gebruikt? Helpt het niet tegen de acne, dan is het nog een goed product om je huid te kalmeren en het minder droog te maken. Heb je dr van der Hoog clearskin geprobeerd, ook prima producten tegen acne. Maar de meeste anti-acne producten zijn erg agressief, je kunt het het beste alleen bij reinigen houden.
https://www.drvanderhoog.nl/webshop/producten/7393/clearskin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als eerste, ik denk niet dat jij de goede huidverzorging gebruikt. Kijk eens bij de producten van Vichy. Te koop in de apotheek. Als je dit toch wilt blijven gebruiken: een middeltje tegen roodheid is couperosecreme.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een middel tegen roodheid is inderdaad couperose creme, maar couperose is een andere aandoening als acne of geïrriteerde huid, waar Wouter last van heeft, couperose creme werkt op de bloedvaatjes, wat bij Wouter wel de oorzaak is van de roodheid, maar niet van het probleem, je moet het probleem aanpakken om dit te verhelpen, niet de verschijnselen. Bij couperose is er sprake van uitgezette bloedvaatjes, wat niet zomaar verdwijnt, een creme daartegen moet dus sterk op die bloedvaatjes werken, wat me hier geen goed idee lijkt. Het beste kun je naar een goede schoonheidsspecialiste gaan, als je zelf dit probleem niet opgelost krijgt. En deze een goede huidanalyse laten doen, met de daarbij horende adviezen. Geef altijd aan wat je budget is, voor ieder budget is er een middel dat beter bij jouw huid past, dan het gene jij nu gebruikt. De roodheid wordt veroorzaakt door een te agressieve creme, samen met acne, je huid is onrustig op dit moment en moet rustig worden om de roodheid te laten verdwijnen.