Kan je kokosvet uit je haar wassen zonder shampoo?

Ik was mijn haar met conditioner of met baking soda vermengd met water. Ik vroeg me af of ik wanneer ik een masker van kokosvet gebruik dit er uit kan wassen op deze manier, of dat er echt iets heftigers nodig is om de boel te ontvetten.

Toegevoegd na 44 minuten:
Ik heb het al eens geprobeerd (met 100% kokosvet) en toen gewassen met baking soda. Mijn haar bleef heel erg vet. Ik weet niet of ik te weinig baking soda/ te veel vet had gebruikt of dat het überhaupt niet mogelijk is om zonder shampoo kokosvet uit je haar te krijgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het gewoon eens, lukt het niet, dan kun je baking soda mengen met wat shampoo, grote kans als je 100% kokosvet gebruikt (dus geen stylingproduct, zoals Palmers). 100% kokosvet koop je bij de toko.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even mijn vraag bewerken :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De stylingproducten op basis van kokosvet zijn er nog moeilijker uit te wassen, dit lukt dan zeker niet zonder shampoo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee maar die gebruik ik niet vanwege siliconen ^^
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er geen silliconen in zitten kom je met alleen conditioner al een heel eind geloof ik.

Antwoorden (1)

Dat kokosvet is natuurlijk enorm vet en bevat waarschijnlijk ook nog siliconen! Dat krijg je er dus alleen uit met een goede ontvetter (zonder siliconen)

Ik denk dat gewoon soda dan niet sterk genoeg is maar dat zul je toch wel voelen zelf (of het nog vies voelt)

http://www.bol.com/nl/p/lang-haar/9200000019574258/

Toegevoegd na 3 uur:
misschien heb je iets aan deze website:

http://bakingsodanl.wordpress.com/

volgens mij haalt die soda wel vuil weg maar geen zwaardere substanties?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is puur kokosvet. Dus er zitten zeker geen siliconen in.