Kan je hoofdhaar door het te verdunnen blijvend dun worden?

Ik wilde mij haar graag verdunnen, maar ik heb gehoord dat dit erg slecht is voor je haar en je er kaal van kan worden. Ik vraag me af of dit klopt, want je beschadigt met verdunnen het wortel toch niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Nee van het haar uitdunnen wordt je niet kaal, met de effileerschaar worden een aantal haren korter geknipt, waardoor het haar dunner lijkt. Het haar zelf wordt hiermee niet dunner gemaakt, maar het aantal haren wordt vanaf een bepaalde lengte uitgedund. Je wordt niet kaal van knippen, ook je haar wordt daar niet dunner van. Je kunt je haar dus zonder zorgen laten uitdunnen.

Toegevoegd na 46 minuten:
Nog een leuke link gevonden, waardoor je het beter zal begrijpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat ik nog een leuker weetje vind, is dat uitdunnen niet het goeie woord is. Je hebt, dik, normaal en dun haar, dit gaat over de dikte van 1 haar. Dus, 0,nog wat mm. Wat de vraagsteller hier bedoeld gaat over de inplant van het haar, je kan een grove, normale of fijne inplant hebben. Bij fijn heb je heel veel haren heel dicht bij elkaar, en dit word vaak verward met dik haar. Maar er word eigenlijk bedoeld veel haar. De dikte van je haar kan je niets aan doen.
Ivana
10 jaar geleden
Crea beschrijft het goed met de juiste woorden.
Plus dus.
Heer Voldemort de dikte van één haar op zich wordt vaak bepaalt door de haarkleur, waarbij blond haar dunner van structuur is dan donker haar en inderdaad aan je natuurlijke haarkleur kan je niks veranderen, maar dat wil de vraagsteller ook niet.