Hoe blijft mascara en eyliner langer zitten?

Elke ochtend doe ik mascara en eyliner op maar naar een uur fietsen naar school en dan nog een uur in de klas fzo is het er al haast allemaal af :( wat kan ik hiertegen doen dat dit de hele dag blijft zitten? (Waterproof mascara werkt ook niet echt)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik ben al snel geneigd om te zeggen dat je een betere mascara en eyeliner moet kopen. Maar dat hoeft niet perse zo te zijn.

Je zou het moeten testen:
Eerst moet je uitsluiten of dat je wimpers goed schoon zijn(dus goed schoomaken, ook geen dagcreme of ander verzorgingsproduct gebruiken)
Gebruik een goede mascara
(tip: http://www.visagiepro.nl/73-Ogen/77-Mascara/Pupa-Diva-s-kit-met-gratis-multiplaypencil-en-trendy-etui.html deze blijft goed zitten en toch flexibel en gemakkelijk verwijderbaar)

Gebruik ook een goede eyeliner, het liefst smudged proof.
(bijv: http://www.visagiepro.nl/73-Ogen/93-Oogpotloden/Make-up-Studio-Eye-Definer.html

Als dat niet voldoende werkt gebruik dan een mascara base
(bijv: http://www.visagiepro.nl/73-Ogen/77-Mascara/Make-up-Studio-Mascara-Base-9-ml.html )
Onder de eyeliner een prebase of make-up primer.

Maar gebruik geen vette of oliehoudende producten die kunnen uitvloeien naar de ogen, Het is zelfs mogelijk dat als je met je handen veel aan je ogen komt, je handcreme de make-up kan verwijderen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gebruik je ook oogschaduwbasis?
Ja, ook voor eyeliner kan je beter oogschaduwbasis gebruiken.
Essence heeft goeie, de I Love Stage oogschaduwbasis (die gebruik ik ook zelf, prima en lekker goedkoop). Veel verschillende merken hebben verschillende oogschaduwbasisen. Je hebt shimmery, matte, huidskleurige en ga maar zo door.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat mascara bevat, weet ik eigenlijk niet zo goed.
Misschien je mascara meenemen en in de wc bijwerken? Of het is gewoon geen goeie mascara.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ik weet niet of je foundation gebruikt, dat kan je ook prima als oogschaduwbasis gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waterproof ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt wel af van wat voor merk je gebruikt. Ik heb allerlei merken geprobeerd. Ik gebruik nu de liquid eyeliner en potloodjes van MAC en mascara van Chanel en deze blijven de hele dag goed zitten.