Zijn er haarspoelingen in felle kleuren?

Zoals roze, paars, blauw & die je er dus weer uit kan wassen. En wordt dit mooi?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Al dat soort kleuren zijn semi-perment. Of dit mooi wordt hangt natuurlijk af van wat jij mooi vindt. Bijvoorbeeld als je je haar paars verft, vervaagt het paars na een tijdje naar roze (hoelang hangt af van hoe je het verzorgt en hoe vaak je het wast etc). Felblauw vervaagt naar lichtblauw en op een gegeven moment wast het er ook weer uit.
Houd er wel rekening mee dat dit soort kleuren alleen zichtbaar zijn op licht haar, dus als je donker haar hebt zul je het moeten bleken (en dat is wel permanent).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet over licht blond haar beschikt, dan zal je je haar moeten ontkleuren voordat de felle kleur erin kan, de felle kleur is er niet in een vorm die langdurig houdt. Als je de felle kleur erin hebt gedaan is hij in eerste instantie mooi op kleur en glanzend, maar na een wasbeurt vervaagd deze al en ben je de glans kwijt. Na een aantal keer wassen heb je alleen nog een restje van de vervaagde kleur over, dat er echt niet mooi meer uitziet. Beter kun je kiezen voor extensions, die wel mooi op kleur blijven, of de kleuren die 1 dag blijven zitten. Zoals de spuitbussen uit de feest-, of speelgoedwinkel, of het haarkrijt, als je dit dagelijks bijwerkt, heb je langdurig mooi gekleurd haar. Hiervoor is ook het ontkleuren niet nodig, al geeft lichter haar ook bij haarkrijt het mooiste resultaat. Bij de semipermanente kleuringen is ook het gevaar bij blond haar dat de kleuring ook na het verdwijnen van de kleuring, enigszins in het haar achterblijft, doordat het haar door het beschadigen poreus is, waardoor de kleuring toch onbedoeld in het haar kan trekken. Ook bij natuurlijk blond haar is dit het geval, door de poreuze structuur.

Toegevoegd na 2 uur:
Ja, felle haarkleuringen zijn dus te koop, die kun je kopen bij de kapperswinkel, sommige trendy modewinkels en een aantal drogisterijen, maar het grootste aanbod vind je op het internet.