Waarom breekt mijn haar steeds af op een bepaalde lengte?

Ik probeer alles om mijn haar gezond te houden en lang te laten groeien, maar elke keer als mijn haar ongeveer op borsthoogte is gegroeid begint het af te breken naar schouderlengte. Dit terwijl ik wekelijks haarmaskers en oliën erin doe en biotine slik. Ik stijl mijn haar overigens wel 1 keer in de week (met beschermingsspray). Waar kan het aan liggen dat mijn haar toch steeds afbreekt?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb overigens heel dik, krullend en droog haar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O,o kan haar breken???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, tuurlijk kan haar breken. Het kan niet sterven, want het is dood materiaal, maar het is breekbaar en kan dode puntjes krijgen en splijten... Net als nagels, zelfde materiaal.

Het beste antwoord

Ieders haar heeft een maximumlengte. Bij sommige mensen wordt haar gewoon niet langer dan oorhoogte, bij anderen schouderlengte en bij weer anderen wordt het zo lang dat het lijkt dat het nooit lijkt te stoppen. Hoe dat kan weet ik ook niet precies, aangezien je haarzakjes natuurlijk niet kunnen voelen dat je haar 20 cm lang is en dat ze moeten stoppen met haar produceren...
Ik heb wel eens gehoord dat haar gemiddeld zo'n 7 jaar oud word (ik kan hier even geen bron meer van vinden) en dan valt het uit. Wanneer bij jou na 7 jaar je haar uitvalt of breekt is dat schijnbaar op schouderhoogte.

Een warm en vochtig klimaat zorgt voor goede haargroei (ik ben 2x in Sierra Leone geweest en mijn haar en nagels groeiden als idioten!) en een gezonde voeding zorgt voor gezond haar. Ik denk dat je het niet redt met uitwendige verzorging als maskers etc., zorg voor een goede en gevarieerde voeding. En ja, je slikt al biotine, dus misschien ligt het wel aan de 'maximumlengte'. Je kunt ook je kapper vragen wat je kan doen voor mooie lange lokken. Als het écht niet kan kan je altijd nog aan extensions denken.

Kijk overigens ook eens naar je nagels: zijn die mooi en gezond? Als dat niet het geval is zit het probleem 'binnenin' en moet je misschien je voeding veranderen. Als ze er wel goed en mooi uit zien ligt het probleem waarschijnlijk echt in je hoofdhuid/haar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al heel lang extensions, maar die doe ik niet meer in, omdat het simpelweg gewoon niet lekker zit en vooral niet in dit warme weer. Mijn nagels zijn heel mijn leven altijd heel stevig en lang geweest, maar de laatste breken ze wel iets sneller af. Ik zit momenteel op een dieet waarbij ik onder andere geen tarwe, koemelk (ben ik sowieso allergisch voor) en suiker mag. Misschien ligt het daar aan? Ik drink wel elke dag een glas sojamelk, want ik heb gelezen dat dat ook de haargroei stimuleert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet precies aan welke voedingsmiddelen het ligt, dat je haar sneller al dan niet gezond is. Ik heb zelf geen speciaal dieet en eet ook niets bijzonders voor mijn haar, maar heb al zo lang ik me kan herinneren een mooie bos lang blond haar...
Je doet er wel veel aan... ik weet niet precies waar het bij jou specifiek aan kan liggen. Wat zegt de kapper?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet binnenkort langs dan zal ik het is navragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volledig eens met de reactie hierboven (fidolecosp).
Als je haar steeds op schouderlengte afbreekt en al droog en kwetsbaar is, moet je er ook op letten dat je haar vb. niet steeds schuurt tegen de stoelleuning en zo extra beschadigd raakt.
De ene haarproducten zijn ook de andere niet. Welke producten gebruik je precies? Mijn haar werd nl. ook dunner van het ene merk en ik gebruikte ook de shampoo, conditioner en een masker op z'n tijd. Nu ik veranderd ben, wordt mijn haar weer dikker. Is je haar trouwens echt dik per haartje of is het toch fijn, maar veel? Dat is niet hetzelfde.

Andere antwoorden (1)

Door het gebruik van de stijltang op de punten. De heatprotector beschermd grotendeels tegens de hitte van de tang, maar als je haar zwak is, is dat nog niet voldoende, vooral blond haar is poreus en zwakker dan donker haar. leg de stijltang eens een jaartje weg en kijk of er verbetering is opgetreden. Laat je haar ook aan de lucht drogen en kam het pas als het droog is. Draag ook geen strakke elastiekjes in je haar. En kies de goede shampoo en crémeverzorging aangepast aan jouw type haar. Was je haar maximaal 2 keer per week.
Succes.