Waarom wordt het kussen van mijn partner zo snel vies?

Het lijkt erop dat zijn hoofd afgeeft. Het kussen wordt gelig en vettig. Is dit iets wat afgescheiden wordt door zijn hoofd?
Hoe kan hij dat verminderen? En hoe kan ik de kussens weer goed schoon krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik hij gel oid in zijn haar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Twee slopen om het kussen doen sowieso. En voor nu misschien beter een nieuw kussen doen. Hier hetzelfde probleem, ik gebruik gewoon kussens van 12,95 en dan koop ik regelmatig een nieuwe. De oude kan dan prima dienen voor de hond :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een satijnen kussensloop is on ieder geval beter dam katoen. Haar en hoofdhuid schuren minder tegen de stof en talgklieren worden minder geprikkeld.
Ivana
10 jaar geleden
Leg een katoenen handdoek of een hydrofiel luier over het kussen. Dat neemt extra veel vocht en vuil op en kan je iedere dag verversen. Hydrofiel luiers bij de Hema verkrijgbaar voor 7.50 de 6 stuks. Ik gebruik dat altijd als mensen koorts hebben, dat ligt fris en blijft fris door dagelijkse verschoning.

Antwoorden (1)

's Nachts werken je talg en zweetklieren gewoon door, bij de 1 harder dan bij de ander, het zal dus een mengeling van beide zijn. Het kussensloop vaker wassen, op 60 graden, met wasmiddel en bovenop het sloop een schepje Vanish (of imitatie daarvan), moet voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Tja... mijn wasmachine kent alleen 30, 40, 60 en 90 graden. 90 graden vind ik wat veel. Aan de andere kant heeft een test van een groot aantal wasmachines uitgewezen dat slechts in uitzonderingsgevallen de ingestelde temperatuur wordt bereikt. Als je de wasmachine instelt op 60 °C, zal de werkelijke temperatuur rond de 50 °C liggen; sommige machines kwamen zelfs niet boven de 45 °C uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geleerd 60 graden, dat dat voldoende is, maar misschien is dat in de loop der tijd veranderd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Katoenen beddengoed kun je trouwens best op 90 graden wassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het om bacteriën dood maken gaat, is 90 graden de aangewezen temperatuur. Bij ziekte e.d is dit wellicht noodzakelijk.
Zelfs bij 90 graden gaat ook nog lang niet alles dood. Normaal gesproken zitten alleen je eigen bacteriën in jouw was. Die hoeven echt niet allemaal dood. Met 30, 40 of 60 graden wordt ook al het nodige gedood en weggespoeld.