hoe kan ik het best mijn donkerbruin haar rost verven?

ik heb donkerbruin haar en wil het oranjeros verven, liefst met haarkleurmiddel om thuis te doen. zou dit lukken of doe ik het beter bij de kapper? of bleek ik het beter af? (ik ken iemand met mijn haarkleur die blond wou zijn door afbleken en telkens ros werd).
ps: ik heb nu wel een donkerdere kleur op mijn haar, maar die zou eruit moeten zijn tegen dat ik het opnieuw verf (over +- 3mnd)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je donker haar hebt moet je inderdaad ontkleuren, meestal krijg je dan al een oranjeachtige kleur, dus de kans is aanwezig dat alleen ontkleuren al genoeg is. Kies daarvoor ook een echte ontkleurder, een blondering is meestal niet voldoende, tenzij die 6 tot 8 tinten oplicht. Denk er wel aan dat ontkleuren slecht is voor je haar, je haar is na het blonderen ook poreuzer, waardoor het ook makkelijker afbreekt. Was je ontkleurde haar met lauw warm water, gebruik een milde shampoo en knijp het droog (niet wrijven want dan breekt je haar), gebruik geen stijltang of fohn meer, als je dat toch een keertje wil, gebruik dan een heatprotector, gebruik goede verzorgingsproducten passend bij je haar (beschadigd) en kam/borstel je haar alleen als het droog is. Je haar kan door ontkleuren dus oranjeachtig worden, maar de kans is er ook dat het groenig wordt, al komt dit zelden voor bij donker haar. Het is dus veiliger als je het door een goede kapper laat doen, die kan direct ingrijpen als er iets mis gaat, of als het niet naar je zin is. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100