Ik wil mn haar goed pluisloos invlechten, hoe doe ik dit?

Ik heb halflang haar en ik wil dat pluisloos invlechten, zodat het een mooie vlecht wordt. Wat kan ik in mn haar doen, zodat ik ook makkelijk kan vlechten en de plukken goed bij elkaar blijven zitten.

Alvast bedankt:)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Als je je haar hebt gewassen kun je het beste afsluiten met koud water over je haar heen, hierdoor sluiten de haarschubben en krijg je minder pluis. Liever niet föhnen, wil je dit toch doen gebruik dan een beschermde spray. Dan kun je eerst een anti frizz serum gebruiken, dit gaat de pluis tegen. Te koop bij vrijwel elke drogist, staat tussen de haarverzorging. Als je er veel last van hebt, kun je ook andere producten met anti frizz effect gebruiken. Voordat je je haar gaat kammen, spuit je je borstel of kam in met haarspray, zo verdeel je dit door het haar zonder dat het hard wordt, en dan kun je nog goed vlechten. Dit werkt erg goed tegen pluis! Na het vlechten kun je dan wat haarspray op je haar zelf spuiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt je haar wat vochtig maken zodat je strakke en gladde strengen krijgt om te vlechten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een beetje olie of haarvet in je haar smeren. Zo doen mensen met kroeshaar dat ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die min is leuk!
Gebruik een serum(olie) die je haar minder pluizig maakt. Ik gebruik de serums van andrelon. Wat ook goed werkt is perfect krul met zn pompje (ook van andrelon) een masker voor je haar of creme spoeling onder het douche kan je haar ook wonderen doen!