De haren moeten ongeveer 1 cm lang zijn, anders pakt de hars of wax ze niet. Dat duurt na harsen of waxen ongeveer 6 weken, na scheren ongeveer 3 weken. De meeste schoonheidsspecialisten trekken de overgebleven haartjes eruit met een pincet, met behulp van een loep. In een ander antwoord staat al dat je haar naar mate je ouder wordt minder groeit, daar ga ik dus niet meer op in. Als je dus regelmatig wilt laten harsen, zal de schoonheidsspecialist je adviseren de volgende afspraak 6 weken later te maken. Uit eigen ervaring weet ik dat de thuisharsstrips minder goed pakken, dat zou je dus wel eerder kunnen doen, let er wel op dat pas geharste of gewaxte lichaamsdelen kunnen gaan irriteren in de zon. Daarom is het wijzer een paar dagen voor de vakantie te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kunnen wij helaas niet weten.
Dat mag je namelijk helemaal zelf weten.
Daar zijn geen regels of richtlijnen voor, dat bepaalt ieder voor zich.

Het hangt ook af over welk lichaamsdeel je het hebt.
Wat wordt er geharst? Je snorharen, je schaamstreek, je benen?

Globaal genomen is de snelheid waarmee haar groeit is zo’n 1,25 cm per maand, wat zo’n 15 cm per jaar betekent. Bij het ouder worden kan de snelheid afnemen tot slechts 0,25 cm per maand.
Dus het hangt ook nog af van je leeftijd.

1,25 cm. per maand is niet zo veel, maar ieder haarzakje is anders en de ene haar groeit iets harder dan de andere. Dus hangt het er ook van af hoe goed en hoe secuur het gebeurt.

En hangt het er ook van af hoe erg jij korte stoppeltjes vindt.
Bovendien hangt het er van af hoe licht of donker die haren zijn, hoe erg ze opvallen...............etc.

Voorbeeld:
Epileren is ook het uittrekken van je haren. Men zegt dat die dan 6 weken weg blijven.
Maar je mist altijd wel een haartje of wat. Dus deed ik gewoon iedere week mijn benen epileren.........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat over mijn oksels, onderbenen, en schaamstreek.
Dus het is dan mogelijk om na 35 dagen weer te harsen? Ik ga die volgende dag namelijk op vakantie.
Of zullen de haartjes hiervoor te kort zijn?