Heeft iemand ervaring met het laten laseren van de oksels? Werkt laserontharing echt? En is het gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb veel ervaring met laserontharing; zelf heb ik naast mijn oksels ik ook mijn bikinilijn en onderbenen laten laseren. Het is goed om je te realiseren dat 100% haarvrij niet bestaat wat aanbieders ook verkondigen; in de meeste gevallen gaat het over een haarreductie van zo’n 85 tot 90%. Let wel: dit in het geval van een echte laser, dus niet bij IPL waar de resultaten echt veel minder goed zijn. Het is goed om je hierin te verdiepen.
Laat je niet misleiden door mis-marketing. IPL is niet hetzelfde als laser ontharing! IPL wordt ten onrechte op de markt gebracht als een snel en goedkoop alternatief voor laserontharing. Bij IPL apparaten maakt men echter gebruik van een gewone Xenon lamp, waardoor deze een veel lagere energiewaarde heeft dan een laser. Laser licht is een geconcentreerde bundel licht welke uit slechts 1 golflengte bestaat en daardoor veel krachtiger is dan een IPL en uitermate geschikt om te ontharen. Bij IPL moet je al snel rekening houden met 10 – 12 behandelingen. Bij laser zijn dat er gemiddeld 6 – 8. Wees als ‘koper’alert op IPL aanbieders die pretenderen met een laser te werken!
Veel informatie over laser ontharen is te vinden bij de ‘veel gestelde vragen’ op de website van GoHair in Eindhoven.
http://www.gohair.nl Het uitgangspunt van laserontharing is opname van licht door het pigment in de haar. Dit licht wordt vervolgens omgezet in warmte waardoor het haarzakje, inclusief voedingsbodem vernietigd wordt. De aanwezigheid van pigment in het haar is dus noodzakelijk. Dit is de reden dat laseren niet werkt op blonde en grijze haren omdat hier het pigment ontbreekt. Dus op donkere, gepigmenteerde haren werkt laserontharing echt. Laseren is niet gevaarlijk, het is zelfs veilig. De moderne lasers van tegenwoordig zijn speciaal ontwikkeld voor permanent ontharen en geven geen bijwerkingen. Je moet je er wel van bewust zijn dat indien de huid gekleurd is door zon of zonnebank er een kans bestaat op pigmentverschuivingen. De laser kan geen onderscheid maken tussen het pigment in de huid en het pigment in de haar. Hoe lichter de huid, hoe donkerder het haar, des te beter het resultaat!

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat het echt gevaarlijk is, maar het is wel verstandig om even navraag te doen bij een lasertherapeut.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het zelf moet bekostigen is het een duur grapje en de ziektekostenverzekeraar zal dit hoogstwaarschijnlijk niet vergoeden. Het is namelijk niet op medische basis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik vond voldoende info op het web. Het is niet gevaarlijk, tenzij je een reactie krijgt ivm gevoeligheid maar ook dit komt zelden voor. Ik vond een blog van iemand die het heeft laten doen met foto's en uitgebreide omschrijving. Deze persoon heeft ook een gevoelige huid maar nergens last van gehad en ook geen pijn. Ik zou het gewoon doen, maar laat je wel goed informeren en adviseren. Succes ermee!

http://www.beautygloss.nl/2011/02/25/oksels-laser-ontharen-bij-wit/

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/30386-flits-en-weg-ontharen-met-laser.html

http://www.laserontharing.com/laserontharing-oksels.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb veel ervaring met laserontharing; zelf heb ik naast mijn oksels ik ook mijn bikinilijn en onderbenen laten laseren. Het is goed om je te realiseren dat 100% haarvrij niet bestaat wat aanbieders ook verkondigen; in de meeste gevallen gaat het over een haarreductie van zo’n 85 tot 90%. Let wel: dit in het geval van een echte laser, dus niet bij IPL waar de resultaten echt veel minder goed zijn. Het is goed om je hierin te verdiepen.
Laat je niet misleiden door mis-marketing. IPL is niet hetzelfde als laser ontharing! IPL wordt ten onrechte op de markt gebracht als een snel en goedkoop alternatief voor laserontharing. Bij IPL apparaten maakt men echter gebruik van een gewone Xenon lamp, waardoor deze een veel lagere energiewaarde heeft dan een laser. Laser licht is een geconcentreerde bundel licht welke uit slechts 1 golflengte bestaat en daardoor veel krachtiger is dan een IPL en uitermate geschikt om te ontharen. Bij IPL moet je al snel rekening houden met 10 – 12 behandelingen. Bij laser zijn dat er gemiddeld 6 – 8. Wees als ‘koper’alert op IPL aanbieders die pretenderen met een laser te werken!
Veel informatie over laser ontharen is te vinden bij de ‘veelgestelde vragen’ op de website van GoHair in Eindhoven.