Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand ervaring met het laten laseren van de oksels? Werkt laserontharing echt? En is het gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb veel ervaring met laserontharing; zelf heb ik naast mijn oksels ik ook mijn bikinilijn en onderbenen laten laseren. Het is goed om je te realiseren dat 100% haarvrij niet bestaat wat aanbieders ook verkondigen; in de meeste gevallen gaat het over een haarreductie van zo’n 85 tot 90%. Let wel: dit in het geval van een echte laser, dus niet bij IPL waar de resultaten echt veel minder goed zijn. Het is goed om je hierin te verdiepen.
Laat je niet misleiden door mis-marketing. IPL is niet hetzelfde als laser ontharing! IPL wordt ten onrechte op de markt gebracht als een snel en goedkoop alternatief voor laserontharing. Bij IPL apparaten maakt men echter gebruik van een gewone Xenon lamp, waardoor deze een veel lagere energiewaarde heeft dan een laser. Laser licht is een geconcentreerde bundel licht welke uit slechts 1 golflengte bestaat en daardoor veel krachtiger is dan een IPL en uitermate geschikt om te ontharen. Bij IPL moet je al snel rekening houden met 10 – 12 behandelingen. Bij laser zijn dat er gemiddeld 6 – 8. Wees als ‘koper’alert op IPL aanbieders die pretenderen met een laser te werken!
Veel informatie over laser ontharen is te vinden bij de ‘veel gestelde vragen’ op de website van GoHair in Eindhoven.