Waarom heb ik wil een mooie huid als die nat is, maar niet wanneer deze droog is?

Als ik onder de douche sta en mijn huid is vochtig dan is mijn huid helemaal glad en egaal, maar wanneer ik deze droog dep dan is mijn huid weer minder mooi, glad en egaal. Hoe komt dat en is het mogelijk dat ik een even mooie huid op als ik uit de douche ben, als wanneer ik in de douche sta en mijn huid vochtig is.

Toegevoegd na 2 uur:
Het betreft hier mijn gezichtshuid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Zorgen dat je goed scrubt 2-3x per week
Rieneke1
10 jaar geleden
Insmeren met huidolie als je huid nog vochtig is.
Die van Weleda is heerlijk.

Antwoorden (3)

Vergelijk het een beetje met een laagje taartgelei over een fruittaart. Als je de taart ziet zonder taartgelei, is het fruit lang niet zo mooi. Met jouw huid is het ook zo: het water zorgt voor een soort filmpje over jouw huid waardoor deze een stuk mooier lijkt/is. Als je uit de douche gaat, dan droogt dit filmpje op en krijg je jouw 'normale' huid weer te zien.

Misschien kun je met een bodylotion of iets dergelijks ervoor zorgen dat jouw huid wel wat langer mooier blijft dan die nu al is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was inderdaad niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel hier mijn gezichtshuid. Misschien daar tip voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je naam hier geeft aan dat je een man bent en ik ga er dan voor het gemak maar even vanuit dat je jezelf scheert. Zeker als je nat scheert, zou ik een 'rijk' scheerproduct kiezen zoals de scheerstaaf van De Vergulde Hand of een ander scheerschuim dat je huid al meteen wat hydrateert. Daarna met een lekkere aftershavelotion (of iets anders dat vochtinbrengend werkt) nabehandelen. Ook kun je overwegen om een creme te gaan smeren. Als je een gevoelige huid hebt, zou ik me laten adviseren bij een winkel als Ici Paris XL of Douglas. Het is wat dat betreft geen schande om als man aan gezichtsverzorging te doen. En natuurlijk jezelf ook een beetje goed verzorgen. Dus ook wat meer water drinken bijvoorbeeld, zodat jouw huid van binnenuit ook zijn portie vocht krijgt.
Het kan zo zijn dat je huid niet goed gehydrateerd is. Je kunt kijken of een hydraterende dagcrème helpt, dit zou makkelijk zo kunnen zijn. Ik heb zelf ook een lange tijd last van mijn gezichtshuid gehad, maar nu ik het goed hydrateer met dagcrème is het veel beter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gaat het om de huid van je gezicht of je lichaam?
Ikzelf gebruik een spa scrub op basis van arganolie en natuurlijke ingredienten en dit geeft een mooi resultaat. daarna insmeren met de bijbehorende creme.