Waarom heb ik wil een mooie huid als die nat is, maar niet wanneer deze droog is?

Als ik onder de douche sta en mijn huid is vochtig dan is mijn huid helemaal glad en egaal, maar wanneer ik deze droog dep dan is mijn huid weer minder mooi, glad en egaal. Hoe komt dat en is het mogelijk dat ik een even mooie huid op als ik uit de douche ben, als wanneer ik in de douche sta en mijn huid vochtig is.

Toegevoegd na 2 uur:
Het betreft hier mijn gezichtshuid

Weet jij het antwoord?

/2500

Vergelijk het een beetje met een laagje taartgelei over een fruittaart. Als je de taart ziet zonder taartgelei, is het fruit lang niet zo mooi. Met jouw huid is het ook zo: het water zorgt voor een soort filmpje over jouw huid waardoor deze een stuk mooier lijkt/is. Als je uit de douche gaat, dan droogt dit filmpje op en krijg je jouw 'normale' huid weer te zien. Misschien kun je met een bodylotion of iets dergelijks ervoor zorgen dat jouw huid wel wat langer mooier blijft dan die nu al is.

Het kan zo zijn dat je huid niet goed gehydrateerd is. Je kunt kijken of een hydraterende dagcrème helpt, dit zou makkelijk zo kunnen zijn. Ik heb zelf ook een lange tijd last van mijn gezichtshuid gehad, maar nu ik het goed hydrateer met dagcrème is het veel beter!

gaat het om de huid van je gezicht of je lichaam? Ikzelf gebruik een spa scrub op basis van arganolie en natuurlijke ingredienten en dit geeft een mooi resultaat. daarna insmeren met de bijbehorende creme.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100