Hoe kan ik als schoonheidssalon in Groningen de lokale vindbaarheid van mijn site op Google verbeteren?

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mijn schoonheidssalon in hartje Groningen. Gedurende de opstart van mijn salon ging het verkrijgen van klanten vrij gemakkelijk. Nu twee jaar later is het mede door de crisis af en toe net te rustig. Ik ben bezig met het verbeteren van mijn website om hier meer raakvlakken te creëren met mensen die online zoeken naar een schoonheidssalon in het centrum van Groningen. Aangezien de focus ligt op lokale zoekopdrachten lijkt het me goed mogelijk om met een aantal stappen de vindbaarheid op Google in ieder geval lokaal te verbeteren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit kun je doen door meer metadata toe te voegen. Dit doe je in de head, waar ook je titel en je css file staat (weet niet welke editor je gebruikt).
Google kan hierdoor je site een beetje categoriseren.
Voorbeeldje:

Check de bijgevoegde bron voor een uitgebreide uitleg over deze meta-informatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De enige ervaring die ik heb is met een server van de universiteit. Als ik daar op inlog, krijg ik een lijstje met een aantal mappen. Een van die mappen heet "site". Als ik daar naartoe ga dan zie ik daar de bestanden voor mijn webpagina staan. (Er is bij mij ook een map genaamd "public_html", die doorverwijst naar de map "site". Aangezien ik niet weet hoe verschillend uw ftp is met die van mij kan het zijn dat het zeer verschillend is.
Wat ik wel weet is dat de bestanden vaak van het soort html of php zijn(bestandsnaam.html / bestandsnaam.php). Het bestand dat de homepagina bevat heet altijd index. Hoe voeg je de data toe aan je site? Open het bestand van de gewenste pagina. Als het goed is staat bovenaan een regel in de trant van

hier staan als het goed is al wat bestaande regels zoals de titel van uw site (die u bovenaan uw browser en op google ziet).
Hieronder staan misschien nog wat regels waaronder ook de reeds bestaande meta-informatie. Het makkelijkst kunt u deze kopiëren en eronder weer plakken om het vervolgens wat aan te passen (minste kans op fouten). Ook kunt u bestaande regels aanpassen en bijvoorbeeld (indien al aanwezig) keywords toevoegen en/of verwijderen. Vergeet het vervolgens niet op te slaan! Ik wil u ook graag doorverwijzen naar de site van mijn webprogrammeren docent. Misschien dat u daar wat meer informatie kan vinden.
http://www.let.rug.nl/~bex/wp/
Bij college 2 vindt u informatie over zoekmachine optimalisatie (SEO). Ik hoop dat ik u hiermee een beetje geholpen heb
Ik zou voorstellen om zoekmachine optimalisatie (SEO) door te voeren op je website.
Dit houd in dat je de 3 pijlers van SEO moet doorvoeren: Techniek, content en links.

Zorg dat je website technisch SEO vriendelijk is.
Zorg dat je de juiste lokale zoekwoorden in je webteksten gebruikt zodat Google deze kan indexeren. Een adres in bijvoorbeeld de sidebar is een goed idee zodat je plaatsnaam overal terugkomt. Deze kun je ook microtaggen zodat Google dit als adres herkent.
Zorg voor goede links van andere websites naar die van jou zodat je stijgt in de zoekresultaten. Selecteer op lokale sites waarbij je een link aanvraagt die direct naar de juiste pagina wijst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hierbij een basis stappenplan. Voor advies kun je mij het beste even bellen zie: www.web-match.nl Linkbuilding:
- Selecteer de zoekwoorden waar op je beter gevonden wilt worden (google keyword tool).
- Voer deze zoekwoorden vervolgens in het zoekvenster van Google in.
- Selecteer uit de resultaten de meest passende websites waarop jij een link zou willen. (niet te veel startpagina's)
- Doe een aanvraag voor het plaatsen van een link via een online formulier of per email. Stel jezelf voor en vertel waarom jou link een aanvulling zou zijn op de website. Een artikel meeleveren werkt vaak beter.
- Zet de aangevraagde links in een excel met datum en of deze geplaatst is en wanneer dat voor de laatste keer gecontroleerd is.
- Controleer alle niet aangevraagde/niet geplaatste links 1x per maand - Herhaal dit proces maandelijks of zelfs wekelijks.
- Stuur een aanvraag na 3 maanden opnieuw in. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en help je hier graag verder mee.