Hoe kan ik als schoonheidssalon in Groningen de lokale vindbaarheid van mijn site op Google verbeteren?

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mijn schoonheidssalon in hartje Groningen. Gedurende de opstart van mijn salon ging het verkrijgen van klanten vrij gemakkelijk. Nu twee jaar later is het mede door de crisis af en toe net te rustig. Ik ben bezig met het verbeteren van mijn website om hier meer raakvlakken te creëren met mensen die online zoeken naar een schoonheidssalon in het centrum van Groningen. Aangezien de focus ligt op lokale zoekopdrachten lijkt het me goed mogelijk om met een aantal stappen de vindbaarheid op Google in ieder geval lokaal te verbeteren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kun je doen door meer metadata toe te voegen. Dit doe je in de head, waar ook je titel en je css file staat (weet niet welke editor je gebruikt). Google kan hierdoor je site een beetje categoriseren. Voorbeeldje: Check de bijgevoegde bron voor een uitgebreide uitleg over deze meta-informatie.

Bronnen:
http://www.handleidinghtml.nl/html/meta-in...

Ik zou voorstellen om zoekmachine optimalisatie (SEO) door te voeren op je website. Dit houd in dat je de 3 pijlers van SEO moet doorvoeren: Techniek, content en links. Zorg dat je website technisch SEO vriendelijk is. Zorg dat je de juiste lokale zoekwoorden in je webteksten gebruikt zodat Google deze kan indexeren. Een adres in bijvoorbeeld de sidebar is een goed idee zodat je plaatsnaam overal terugkomt. Deze kun je ook microtaggen zodat Google dit als adres herkent. Zorg voor goede links van andere websites naar die van jou zodat je stijgt in de zoekresultaten. Selecteer op lokale sites waarbij je een link aanvraagt die direct naar de juiste pagina wijst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100