Als ik me scheer reageert mijn huid op bepaalde plekken overgevoelig. Wat kan ik hier aan doen?

Het gaat een beetje bloeden. En klopt het dat het na een tijd minder wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

heeft waarschijnlijk met je scheertechniek te maken.

scheer met de haren mee en gebruik een scherp mes. daarmee voorkom je dat je meerdere malen over het zelfde stukje huid moet gaan. druk niet te hard. daarmee voorkom je snijden.

gebruik een scheerschuim voor de gevoelige huid.

na het scheren de huid even insmeren met een lotion die niet is geparfumeerd.
10 jaar geleden
Je kan ook altijd eens een andere ontharingsmethode gebruiken zoals een ontharingscrème. Ikzelf had ook last bij scheren maar dit uitte zich wel in infecties en niet in bloeden. Bij mij was de oplossing definitieve ontharingslaser. Duur maar effectief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Scheerwondjes zijn altijd ontzettend vervelend, maar wat kun je nu het beste doen om de scheerwondjes te vermijden.. Hieronder vind je een stappenplan die je zou kunnen helpen te scheren zonder de huid te bezeren.

1. Maak gebruik van een goede uitrusting.
Maak gebruik van een schoon scherp scheermesje. De meeste scheerwondjes ontstaan door het gebruik van een bot scheermesje. Een scherp scheermes is namelijk beter gestroomlijnd en glijdt dus gemakkelijker over de huid.

2. Maak gebruik van goede scheercrème.
Waarom nou eigenlijk scheercrème. Scheercrème heeft namelijk een belangrijke werking, waardoor je vele malen gladder kan scheren. Het biedt namelijk een betere haarverzachter dan de scheerschuim en de scheergel, waardoor je geen extra olie nodig hebt. Ook is de structuur van de crème dikker, waardoor de bescherming van de huid optimaal is en de kans op beschadigingen of wondjes minder zal zijn!!!

3. Neem de tijd!
Dit klinkt erg heel logisch, maar toch doet niet iedereen het. Veel scheerwondjes ontstaan door het te snel willen scheren. Want als je met te veel haast gaat scheren, maak je sneller fouten. Zorg er dus voor dat je rustige halen kunt maken. Je moet maar denken, een scheerwondje kost meer tijd dan gewoon de tijd te nemen voor het scheren. :)

4. Stappenplan tijdens het scheren.
1. Scheer nooit met een koude huid, neem bijvoorbeeld voor het scheren een douche of was de huid vooraf met lauw-warm water. 2. Breng de scheercrème aan met een scheerborstel en eindig met de haartjes omhoog. 3. Scheer met een scherp mes en spoel deze regelmatig af met warm water. 4. Scheer met de richting van de haargroei mee! 5. Na het scheren spoelt u af met lauw-warm water en reinig je het gezicht met een face cleaner. 6. Dep de huid droog en breng een goede verzorgende crème (aftershave) aan op de huid, deze moet de huid voeden en kunnen laten herstellen van de scheerbeurt. Gebruik een crème die geen alcohol bevat. Alcohol is misschien wel desinfecterend, maar zorgt er ook voor dat de huid heel erg uitdroogt, wat de huid juist zwakker maakt.

Ontzettend veel succes en door meer ervaring op deze manier zal je ook minder wondjes gaan maken!

Liefs @DeDibber
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bij mij hielp: met huidolie insmeren (en gewoon weer afdichten) voor het scheren. Daardoor blijven irritaties weg. En anders gewoon laten harsen bij de schoonheidsspecialist.