Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laat 'Garnier Fructis 2-in-1' shampoo een laagje siliconen achter?

Ik heb nu voor me liggen 'Garnier Fructis 2-in-1 voor droog en beschadigd haar, een voedende en vochtinbrengende shampoo.

Helaas staat er tussen de ingrediënten het bestanddeel 'Dimethicone' wat bekend staat als een moeilijk uit te wassen silicoon. (een van de ergste)

Op google vind ik heel veel mensen die zeggen 'siliconen als dimethicone zijn niet water-oplosbaar, maar kunnen wel worden uitgewassen met ingrediënten als SLS of SLES (Sodium Laureth Sulfate)

Echter SLS zit ook in deze shampoo. Ik heb wel eens gelezen dat als er siliconen en sls in dezelfde shampoo zitten, de siliconen er gelijk weer afgewassen worden.

Maar dit weet ik niet zeker, dus laat deze shampoo een laagje siliconen achter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is een eigenschap van alle 2 in 1 shampoos, ze leggen een siliconenlaag over je haar, ook vaak het probleem met het kleuren van haren, als er met een 2 in 1 shampoo gewassen is pakt de kleur niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding