Hoe kom je van droge lippen af en rode rand om lippen?

Ik heb al heel lang last van droge lippen, normaal hebben meer mensen dat. Maar ik krijg ook nog eens een hele rode rand om mijn lippen. Het ziet er niet alleen stom uit, het doet ook nog eens ontzettend pijn. Vaseline en lippenbalsem werkt niet. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.6K

Het beste antwoord

Ten eerste, niet met je tong over je lippen gaan (nat maken) en na het drinken droog deppen (dus niet wrijven). Daarnaast zou je eens boter op je lippen kunnen smeren, gewoon smeerboter, misschien helpt dat, bij mij in ieder geval wel. Ik heb namelijk ook altijd zo'n schrale rode rand rond mijn lippen. Ook hoorde ik dat vaak zachtjes met je vingertoppen over ke lippen wrijven helpt, doordat je vingertoppen altijd wat natuurlijk vet zijn. Blistex en Labello drogen mijn lippen alleen nog maar verder uit, het helpt even op het moment dat ik het erop smeer, maar daarna lijken ze nog droger dan dat ze waren.. Het smeersel moet vet zijn, en geen water bevatten want dat droogt je lippen dus alleen maar verder uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ roomboter of nog beter ghee.

Andere antwoorden (5)

Heb ik ook ontzettend lang last van gehad! Ik gebruik tegenwoordig altijd Blistex en die helpt super goed. In het begin prikt het wel een beetje, maar daarna merk je wel snel verschil :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blistex bevat vaseline, dat maakt het alleen maar erger.
Dr fix kapotte droge lippen balsem op je lippen, zorgt dat je lippen snel gehydrateerd worden, waardoor droge lippen snel verleden tijd zijn.
Op de huid om je lippen kun je dit ook gebruiken, maar je kunt ook kiezen voor Dr fix kapotte mondhoeken creme, werkt ook super.
Is niet de goedkoopste oplossing, maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien purol proberen! Dat werkt bij ons gezin erg goed en niet je lippen nat maken als je buiten komt!
Succes:-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Purol bevat vaseline, dat maakt het alleen maar erger.
Ik heb altijd goede resultaten met de lippencrème van Biotherm,binnen twee a drie dagen ben je er dan vanaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaseline is een oliederivaat en bevat stoffen die ervoor zorgen dat je huid lui wordt in de aanmaak van eigen huidvetten. Hoe meer je ervan smeert, hoe meer afhankelijk je ervan wordt, met alle gevolgen van dien (zoals roodheid om je lippen heen). Niet doen dus. Hetzelfde effect hebben labello, blistex en dergelijke producten. Wat mij goed helpt is aloe vera lippenbalsem van het merk forever. In het begin zul je daarvan ook nog veel smeren, maar na een week of twee komt de normale vetproductie van je huid weer op gang en heb je steeds minder hulp van buiten af nodig.
Misschien moet je ook wat meer water drinken. Je huid heeft veel vocht nodig.