Wat te doen tegen zweetangst?

De laatste tijd zweet ik best snel. Ik denk dan steeds aan dat ik zweet en het word dan alleen maar meer. In het ergste geval krijg ik het zelfs heel warm en ongemakkelijk en ga ik alleen maar meer zweten. Ik weet dat ik er niet aan moet denken, maar de laatste dagen lukt het echt niet.

Wat is dit eigenlijke en heeft iemand ook nog tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
paulus811
10 jaar geleden
Voor iemand met okseltjes zoals op je foto lijkt me dit geen fijn probleem.

Antwoorden (3)

Ik had ook best veel last van zweten, eerst ben ik me minder warm gaan kleden maar dat hielp niet in alle gevallen. Een vriend heeft me toen Odorex aangeraden en dit helpt echt heel goed.
Tip: als je dit gebruikt doe het dan na het douchen en zorg ervoor dat je oksels helemaal droog zijn voor je Odorex erop smeert en het na het smeren ook weer goed laat drogen anders gaat het heel erg prikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je echt last hebt van angst voor zweten zou ik toch even naar de huisarts gaan. Je blijft er erg mee zitten, de huisarts weet het beste wat hij voor je kan doen en eventuele middeltjes je kan gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Angst voor zweten is erg genoeg. Of je nu uiteindelijk gaat zweten ja of nee, de angst blijft.

EMDR is een zeer snelle methode om van die angst af te komen.