wat is dit voor een brandwond?

ik heb mij laatst verbrand doordat een pan ( met olie) vlam vatte,
ik heb nu allerlei brandplekken , maar aanvankelijk dacht ik dat dit eerste graadsbrandvlekken waren en lichte 2de graads wonden. Nu ben ik echter bijna een week verder en de 'vlekken' zijn er nog steeds maar veranderen van kleur eerst was het een licht rode plek vervolgens paars en nu zijn het goed zichtbare bruine blaren/ vlekken. mijn vraag is nu dan ook of iemand weet wat voor graad brandwond dit is en of ik hier beter naar de huisarts mee moet gaan (ondanks dat dit een week later is)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Een blaar hoort bij een 2e graads brandwond. Een indrogende blaar van een brandwond verkleurt meestal bruin. Bij een derdegraads brandwond heb je over het algemeen geen gevoel meer in de huid omdat de totale huid, met zenuwen en al verbrand is.
Een oppervlakkige 2e graads brandwond geneest meestal binnen een paar weken, afhankelijk van de diepte van de wond. Je foto is niet heel duidelijk, je zou misschien even langs de assistente van de huisarts kunnen gaan, zij zal kunnen beoordelen of de dokter er naar moet kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heel erg bedankt voor het antwoord ! je hebt me erg goed geholpen