Waar moet ik opletten bij het laten zetten en de verzorging van mijn 1e tattoo?

Hallo! Ik ben er eindelijk uit wat ik wil, dus nu is het op zoek naar een goede shop! Waar moet ik op letten? Welke verzorging heeft mijn tattoo nodig en waarom? Ik wil mijn tattoo tussen mijn schouderbladen laten zetten, is dit erg pijnlijk? Wat betaal ik ongeveer voor een Libelle van 10 cm lang met het lijfje in kleur? En tot slot: iemand die sowieso al een goede shop weet in noord Holland? Alvast bedankt! Groetjes gns

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

waar je op moet letten, is of de shop volgens de richtlijnen werkt van de GGD, of de shop een goede naam heeft, of de shop steriel werkt, een goede shop legt jou precies uit wat je mag en niet mag doen na het zetten van je tattoo, de prijs is vooraf niet te zeggen, je bepraat deze met de persoon die hem gaat zetten, de pijn!! op elke plek van je lichaam doet het pijn, een pijnloze tattoo is er niet, behalve als je vooraf een verdovende creme smeert, genaamd Emla..
ook dit bepraat je met die persoon, want als je erg nerveus bent, doet t 1 alleen maar pijn'er, en 2 niet bevorderdelijk voor je tattoo, een uitgerust en kalm lichaam is beter..
succes met je zoektocht..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!! Kan je me misschien ook vertellen Hoelang je uit de zon moet blijven ? Ik twijfel of ik m deze maand nog wil of na de zomer namelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb zelf een tattooshop, en mijn advies is, van september tot mei, dan heeft je tattoo tijd om te genezen voor de zomer,laat je hem toch in de zomer zetten , blijf dan minimaal 2 weken uit de zon, smeer daarna een hoge beschermingsfactor op je tattoo, en als je gaat zwemmen er wat vaseline op, vaseline laat geen water door, uit t water weer insmeren met een zonnebrand met hoge factor..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké bedankt!! Dan wordt het na de zomer!! Bedankt voor je tips!
Goede shop in Amsterdam: classic ink & Mods (classicinkandmods.com)

Ik laat daar binnenkort mijn tweede tattoo zetten.Mijn eerste zit ook op mijn rug tussen schouderbladen. Wat betreft de pijn, dat is voor iedereen anders, maar bij mij voelde het als kleine schaafjes met een scheermesje/ soort brandend gevoel.

En wat betreft de verzorging naderhand; je krijgt alle info mee hoe je de tattoo (is een "wond" in het begin) moet verzorgen.

Succes!