Je kunt je lenzen er ook uit halen zonder je nagels te gebruiken. Als je het eenmaal gewend bent is het net zo gemakkelijk als op de manier dat je het nu doet.
Strek je hand, open je wijs en middelvinger, de rest van je vingers stop je in je handpalm.
Nu open je je oog met je ene hand en met de andere hand zet je middel en wijsvinger in de hoeken van je oog.
Vervolgens maak je een knip beweging, zet hierbij een beetje druk. En je pakt je lens met je vingertoppen.
Zo heb ik het ruim 30 jaar geleden geleerd, toen ik mijn eerste zachte lens kreeg.
Onlangs kreeg mijn dochter haar eerste lenzen en ontdekte ik dat deze truc niet meer gebruikt wordt, maar hij werkt nog steeds.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Met een speciale lenszuiger voor zachte lenzen.
http://www.lenslens.nl/index.php?a=31&b=handige-hulpjes
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje