Witte vlekken van vervellen nog na 7 maanden, wat te doen?

Hallo,

Ik ben vorige zomer op vakantie geweest in Zuid-Frankrijk.
De laatste week begon ik erg te vervellen waardoor ik witte vlekken op mijn armen kreeg. Daarna is het niet meer bruin geworden.
Nu, 7 maanden verder, zitten de witte vlekken er nog!
Ik vind het zelf heel lelijk en weet niet wat ik hier aan moet doen..
Kan iemand mij helpen?

Groetjes,

Fenna

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed dat je vitiligo hebt. Zie de link. Bronnen:
- http://www.huidinfo.nl/vitiligo.html
Ritsuka
11 jaar geleden
Huisarts

Antwoorden (2)

Je moet naar de huisarts en die stuurt je misschien door naar een huidarts. Voorlopig niet in de zon zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet nu voorzichtig je huid voorbereiden op de zon, begin met 10 minuutjes in de zon en iedere dag een paar minuutjes langer. Scrub je huid regelmatig, dit zorgt voor een egale bruining en maakt de randen rond de witte vlekken minder scherp.
Je huid heeft tijd nodig zich volledig te herstellen, de witte kleuring zal niet zomaar verdwijnen, maar wel in de loop van de tijd minder zichtbaar worden, smeer je wel in met een zonbescherming, omdat zeker de witte vlekken gevoelig blijven voor verbranding. Als je je echt erg stoort aan de witte vlekken, kun je ze voorzichtig insmeren met zelf kleurende bodylotion, bijv van Nivea of Dove, neem dan wel de lichte varianten, dit kan ook mis gaan, omdat het moeilijk is om dat precies binnen de lijnen te smeren, maar als je het goed doet, eventueel met een vochtig wattenstaafje de randjes schoonmaken na het smeren, dan zullen de vlekken ook minder opvallen, let wel op, dit beschermt niet tegen de zon.