Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat de ene keer bij het uittrekken van een haar het haarzakje wel meegaat en de andere keer niet?

Als ik kijk in mn borstel zie ik haren met alleen een worel en haren met een wortel+vliesje eromheen (haarzakje). Hoe komt het dat af en toe het haarzakje meekomt? Dit is namelijk niet de bedoeling want op die plek komt nooit meer een haar zeggen ze. Of is dat een fabel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vermoedt dat je niet het haarzakje meetrekt, maar de haarbol. Aan de basis van de haarwortel bevindt zich de zogenaamde haarbol waar de voedingstoffen worden ontvangen voor het maken van nieuwe cellen, wat jij dus aan kan zien voor het haarzakje. Door het trekken aan je haar kan het haarzakje wel beschadigen, wat (plaatselijke) kaalheid kan veroorzaken,het eruit trekken van het haarzakje is voor zover mijn kennis reikt, niet mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding