Hoe krijg ik secondelijm weg bij mijn ogen?

Ik heb iets heel erg doms gedaan..
Ik had een paar tubetjes lijm naast elkaar liggen; nagellijm, wimperlijm, en secondelijm.
Ik wilde nepwimpers opplakken, dus ik pakte daarvoor wimperlijm (dacht ik..)

Nu ik klaar ben met nepwimpers opplakken, zag ik dat ik per ongeluk de secondelijm ervoor had gebruikt!
Hoe krijg ik dit op een veilige manier weg, zonder ook mijn eigen wimpers eruit te trekken?!

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 21 uur:
Gelukkig heb ik vandaag de nepwimpers nog van mijn ogen af kunnen halen..
Wel een paar wimpers meegetrokken, maar ik heb er nog genoeg gelukkig!
Bedankt voor jullie antwoorden!
..En voor de mensen die het niet geloofden;
Zoiets kan iedereen overkomen, ik had laatst secondelijm gebruikt om iets te lijmen, maar in plaats van het tubetje terug te brengen naar waar het vandaan kwam, had ik het in mijn laatje gelegd waar ik ook de lijm bewaarde voor nagels en wimpers etc.
Klinkt het nu nog onwerkelijk, dan kan ik er niks aan doen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Oei, volgende keer anders gekleurde tape op je tubes doen
Amadea
11 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat dit verhaal waar is. Secondelijm bewaar je normaal gesproken bij de gereedschapsspullen, en niet bij make-up.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wimperlijm moet je normaal gezien ook op de wimpers doen, dan 30 seconden wachten en dan pas op je huid plakken bij je ogen.
Dan is secondelijm allang droog
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof 't ook niet echt.. En als zoiets gebeurt ga je niet chill via goeievraag zoiets vragen.

Het beste antwoord

Oei!!
Je mag nog van geluk spreken dat je oogleden niet aan elkaar gelijmd zijn, maar wees gerust, dat gaat niet meer gebeuren, want de lijm is nu al hartstikke droog.

Ik zou zeggen, vooral geen paniek, maar ik vrees dat je zal je wimpers een tijdje moeten missen, want chemicaliën of heet water zo in de buurt van je ogen is niet veilig, dus de nepwimpers zal je toch met wimpers en al moeten aftrekken of knippen.
Dat kan je zelf doen, maar het lijkt me niet overbodig om een bezoek aan je huisarts te brengen, niet zo zeer omdat er gevaar dreigt voor je ogen, maar simpelweg omdat het iemand is die de tijd zal nemen om dit op een veilige manier te doen.

Veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral een bezoekje aan de huisarts, is een goed advies, dat spul kan af gaan brokkelen en in je ogen terecht komen, dat is geen pretje. +

Andere antwoorden (1)

De secondelijm krijg je niet weg.

Ik heb vaak genoeg secondelijm op mijn vingers.
Dat moet er af geschaafd worden of dat moet er afslijten.
Ik heb het zelfs wel eens op mijn tanden gehad: tubetje geopend met de tanden.
Dat moet er af slijten.

Dus dat moet van jouw ogen afslijten.
Daar is geen middeltje voor.

Gewoon net zo lang wachten tot de boel afgesleten is.