Kun je je nagels lakken als ze gespleten zijn?

Kun je je nagels lakken als ze gespleten zijn? Dit is gekomen nadat ik ze heb gelakt...
Heb nu al een weekje rust gegeven, goed verzorgd enz.
maar nu zaterdag feestje en graag weer een kleurtje erop...

Misschien beter van niet lijkt mij maar ben even benieuwd.

(Fotootje van internet gehaald) Zo erg heb ik het niet gelukkig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Het kan wel maar mooi wordt het niet, ik zou het haakje eraf vijlen. Als je blijft haken scheurt je nagel alleen maar verder en dat lijkt mij gênanter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nagellak van wat voor soort dan ook sluit je nagelbed af en zo krijgt de nagel geen zuurstof. De nagel word broos en gaat splijten. Ook krijgen je nagels een gelige kleur. Gewoon een teken dat je even je nagels rust moet geven. Laat ze weer ademen.

Wil je echt een kleurtje of gewoon een mooie glans? Je kan natuurlijk ook een glansvijl kopen en je nagels een mooie glans geven. Het is nog goed voor je nagels ook want zo geef je ze een lekkere scrub.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit ook en bij de drogist zeiden ze dat dat komt van kalk te kort.
En dat kan kloppen want ik drink nooit geen melk.
Ik slik nu magnesium pillen en drink smoothies gemaakt van melk, banaan en kiwi bijvoorbeeld ( dan lust ik de melk wel)
En ik smeer er herome nagelverharder op
Ik doe het nog maar een paar dagen, en natuurlijk heb ik niet gelijk mooie nagels, maar ze breken niet meer af.
En de nagelverharder geeft nu even een mooie glans