Hoe kan ik mijn (gezicht) huid het snelst weer uit zich zelf laten herstellen?

Ik heb waarschijnlijk te veel en te vaak crème op mijn gezichtshuid gebruikt, waardoor het nu ontzettend droog aanvoelt als ik er een keertje geen crème op smeer, wat is de snelste manier om dit goed te herstellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Smeer er voor het slapen gaan wat vaseline op. Dat kan je ook 's ochtends doen, maar dan loop je wel een poosje met een glimmend koppie. Gewoon vaseline zonder geurtjes en kleurtjes en een heel licht laagje.

Na een paar dagen merk je al verschil. En na een poosje kan je er zelfs kleine puistjes van krijgen - dan weer lekker stoppen ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewone vaseline of minerale olie zijn de beste vochtinbrengers. Trouwens, als je niet wordt afgeschrikt door het vettige gevoel, is vrijwel elke plantaardige olie (zonnebloemolie, arachideolie) of geharde olie geschikt om een droge huid aan te pakken. Het zijn doeltreffende, veilige en onvervalste huidsmeermiddelen. Bovendien zijn ze erg goedkoop. Deze producten hebben echter één nadeel, ze zijn stuk voor stuk nogal vettig. En mensen houden meer van dingen die lekker ruiken, fijn aanvoelen en hen geen vettig gevoel geven. Het hangt er dus maar van af hoeveel je eraan wilt uitgeven, hoe je wilt ruiken en hoe je wilt dat je huid aanvoelt. Alle vochtinbrengers doen in principe hetzelfde, en het valt absoluut niet wetenschappelijk te bewijzen dat het ene product beter is dan het andere.