Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je die witte/doorzichtige velletjes van je nagelriemen weg snijden?

Veel mensen hebben die velletjes niet op hun nagels, maar ik wel! Hoort dit? En kan je ze wegsnijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je moet dat niet wegsnijden, je moet je nagels weken in warm water met daarin wat amandelolie, vervolgens kun je met een bokkenpootje ( houten of plastic stokje, met rubber dopje, te koop bij drogisterij), met het rubberen dopje, die velletjes onder je nagelriemen duwen, doe dit wel voorzichtig. Na deze handelingen je nagelriemen insmeren met nagelriemcreme of olie. Velletjes die omhoog staan, kun je voorzichtig wegknippen met een speciaal nagelriemen schaartje, ook te koop bij de drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je goede advies! x

Andere antwoorden (3)

Goed met nagelriem olie insmeren en dan is het beste om af en toe langs een nagelstyliste te gaan die kan het goed behandelen met een manicure en die kan ze ook weghalen! Nagelriemen heeft iedereen en die moet je goed verzorgen dus even langs de nagelstyliste voor een manicure 25 euro en je bent klaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het moet niet. Maar ik schraap ze weg, alleen om de reden dat anders de nagellak eerder los laat op die velletjes. Wanneer ik een tijd geen nagellak doe ik er niets aan
Nagelriemen moet je trouwens niet terug duwen. Daar vergroot je de kans van ontstekingen mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zit je velletje een beetje vast aan je nagel. Je hebt speciale (het lijken wel) spateltjes om die velletjes terug te duwen. Niet knippen, want dat heb je kans dat het gaat bloeden (het is uiteindelijk je vel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding