Na speciaal spul gebruikt te hebbe nvoor het gezicht, helemaal rood gezicht. iemand idee hoe dit kan?

Ik heb 2 soorten spul gebruikt voor het gezicht voor de 3de keer. Het is van het etos merk en dat is een scrub en daarna moet je dan een dikke loion erop smeren en afspoelen. Altijd ging dit goed en nu ineens werd mijn gezicht helemaal heet en had ik en knalrood gezicht. En precies waar ik het spul niet heb gesmeerd (bij mijn ogen) is het gewoon wit. Iemand idee hoe dit kan en heeft iemand een idee waar het rode minder van wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heet het spul, wat is het?
Als je komkommer in huis hebt kun je dat erop leggen om te verkoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
etos reiniging voor onzuiverheden, meer staat er niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allergische reactie waarschijnlijk.
Ritsuka
11 jaar geleden
klinkt als een allergie, niet meer gebruiken dus.
of heb je het te lang op je gezicht gelaten?

Het beste antwoord

Met deze kou (en de warmte van de kachel) is je huid een stuk gevoeliger. Het kan zijn dat je heftiger reageert op producten waar je normaal gesproken geen last van had. Het kan een allergische reactie zijn, maar ook een tijdelijke intolerantie.
Producten voor een onzuivere huid kunnen behoorlijk uitdrogen, ik zou ze met dit weer lekker in de kast laten staan en/of kiezen voor een mildere reiniging (milk-lotion of facewash voor droge of gevoelige huid). Om het oncomfortabele gevoel te verhelpen, kun je komkommer op je huid doen of een voedend gezichtsmasker of een vochtverzorgende creme voor de droge huid. Laat het ff weten als je dat niet in huis hebt, dan probeer ik nog ff mee te denken naar een andere oplossing!