Klopt het dat wanneer je je haar verft, je natuurlijke kleur niet goed terug krijgt ?

Ik heb donkerblond/lichtblond haar ( onderkant is donker en de haren boven op zijn lichter). Maar ik wil nu eigenlijk een keer bruin proberen kastanje bruin of iets dergelijks, maar ik ben bang dat mijn haar kleur niet meer terug komt.
Is dit waar of is het maar een fabel ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Duurt wel lang, mijn haar is tot mijn schouders, iets van een jaar geleden voor het laatst gekleurd, en nu zie je nog de uitgroei. Nu lijkt het net zo'n dipdye, alleen de puntjes nog kleur :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een kleurspoeling kunnen proberen, al blijft er altijd wel iets of wat hangen, maar dat is minimaal. Je kunt ook een kleurversteviging proberen, als je het bijvoorbeeld voor 1 avond een andere kleur wilt (wel een paar keer wassen naderhand)

Antwoorden (3)

het kan even duren, je haar groeit met ongeveer een cm per maand, dus om helemaal de oude kleur te krijgen moet je wachten tot het haar dat tegen je hoofhuid aanzit, je haarpunt is geworden. Is je haar ongeveer 12 cm lang dan duurt het een jaar ongeveer voor alles eruit is. Natuurlijk verdwijnt door het wassen ook wel kleur, maar echt verfloos haar zeg maar, dat komt wel, want als je het knipt hou je steeds meer niet geverfd haar over.
En dan weet je haar niet meer dat het ooit een andere kleur had, het blijft gewoon dezelfde oorspronkelijke kleur, totdat je grijs wordt
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn haar groeit best hard, heb ook heel lang haar.
Dus duurt wel extra lang dan iemand met kort haar.
Oke dankje.
Maar dat geldt alleen voor kappers verf of ook verf wat je in de winkels kan halen ?
Ritsuka
11 jaar geleden
Verf uit de winkel gaat er vaak sneller uit, of vervaagd gedeeltelijk.
Kapperkleur blijft er naar mijn ervaring langer mooi inzitten, alhoewel mijn lichtbruine kleuring wel steeds blonder werd.
Jawel hoor,je eigen kleur komt gewoon terug.
Ik verf mijn haar ook en bovenop zie je dan bij de uitgroei je eigen kleur terugkomen.
Je kan trouwens speciale uitgroeisetjes kopen om het bij te werken.
Ik heb dat toevallig net vandaag gedaan.
Mijn haar is heel lang(tot mijn middel)dus helemaal uitgroeien tot mijn eigen kleur zou wel heel errug lang duren!:p

Maar als jij dus je haar kastanjebruin maakt(of wat voor kleur dan ook)komt je eigen haarkleur echt gewoon weer terug,logisch toch eigenlijk want de haarverf zit niet in het haar van de uitgroei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahah ja mijn haar is ook zo iets, tot aan me onderrug zeg maar.
Maar ik heb er nu ook nog blonde highlights inzitten die zullen er zeker eerst uit moeten groeien ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dat hoeft niet perse hoor.
Je kan gewoon je haar verven en als je dan eerst die highlights doet(met een kwastje is het makkelijkst)en die een half uurtje langer laat intrekken kan je daarna de rest van je haar doen en dan alles tegelijk uitspoelen.
Kan ook geen kwaad,verf legt een laagje op je haar (waterstofperoxide bij highlights haalt wel pigment uit je haar)dus dat gaat prima.
Kan je dus gewoon je haar in 1x verven en je eigen kleur komt daarna dus gewoon weer terug.
Suc6 ermee!
Het is een 'fabel' Ik heb zelf me haar wel meerdere keren geverfd, elke keer komt je eigen haarkleur gewoon weer terug, de haarkleur ligt immers vast in het DNA. Veel succes met verven!