Klopt het dat wanneer je je haar verft, je natuurlijke kleur niet goed terug krijgt ?

Ik heb donkerblond/lichtblond haar ( onderkant is donker en de haren boven op zijn lichter). Maar ik wil nu eigenlijk een keer bruin proberen kastanje bruin of iets dergelijks, maar ik ben bang dat mijn haar kleur niet meer terug komt.
Is dit waar of is het maar een fabel ?

Weet jij het antwoord?

/2500

het kan even duren, je haar groeit met ongeveer een cm per maand, dus om helemaal de oude kleur te krijgen moet je wachten tot het haar dat tegen je hoofhuid aanzit, je haarpunt is geworden. Is je haar ongeveer 12 cm lang dan duurt het een jaar ongeveer voor alles eruit is. Natuurlijk verdwijnt door het wassen ook wel kleur, maar echt verfloos haar zeg maar, dat komt wel, want als je het knipt hou je steeds meer niet geverfd haar over. En dan weet je haar niet meer dat het ooit een andere kleur had, het blijft gewoon dezelfde oorspronkelijke kleur, totdat je grijs wordt

Jawel hoor,je eigen kleur komt gewoon terug. Ik verf mijn haar ook en bovenop zie je dan bij de uitgroei je eigen kleur terugkomen. Je kan trouwens speciale uitgroeisetjes kopen om het bij te werken. Ik heb dat toevallig net vandaag gedaan. Mijn haar is heel lang(tot mijn middel)dus helemaal uitgroeien tot mijn eigen kleur zou wel heel errug lang duren!:p Maar als jij dus je haar kastanjebruin maakt(of wat voor kleur dan ook)komt je eigen haarkleur echt gewoon weer terug,logisch toch eigenlijk want de haarverf zit niet in het haar van de uitgroei.

Het is een 'fabel' Ik heb zelf me haar wel meerdere keren geverfd, elke keer komt je eigen haarkleur gewoon weer terug, de haarkleur ligt immers vast in het DNA. Veel succes met verven!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100