ik heb middellang futloos haar wat kan ik doen om meer volume te krijgen?

mijn haar is tot net over mijn schouders en heb een schuine pony, mijn haar is super futloos, als ik het fohn krijg ik wel wat meer volume maar is naar half uur wel weer weg. mousse of zo helpt ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe style jij het? Wanneer doe je er mouse in, hoe droog je het haar etc.?
Dat is ook belangrijk ;)

Het beste antwoord

Als ik een dag heb waarin mijn haar slap en futloos oogt spuit ik er meestal "Andrelon droogshampoo" in. Dat werkt voor mij echt super goed! Daarnaast gebruik ik standaard Andrelon Volume. Dit probleem kun je ook bij je kapper of gewoon een kapper aangeven en die kunnen je vaak ook heel goed helpen.
Succes! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Luxurious thickening volumeshampoo zou een goede oplossing kunnen zijn, deze is van John Frieda.
Activeert het volume proces direct onder de douche.
Deze lichte formule helpt het haar krachtiger te maken van binnenuit en maakt fijn haar sterker.
Bevat een fantastische formule die het haar goed schoonmaakt, en zo vuiltjes verwijdert, die ervoor kunnen zorgen dat het haar zwaar wordt.
Voor schoon, voelbaar voller haar, zonder restjes achter te laten.
Er is ook een conditioner van te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krachtiger "van binnen uit"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, van binnenuit de haren, een eigenschap van de meeste volume shampoos is dat het de schubben een beetje openzet, waardoor er een stof in het haar gebracht kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, ik snap wat je bedoelt.
Laat een goed model knippen bij de kapper.
Dan gelijk advies vragen, daar kunnen ze je het beste helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
precies, eerst een echte goede kapper* zoeken en dan advies vragen en ook goed luisteren en laten knippen.
ik heb na 30 jaar eindelijk "mijn coupe" gevonden! het kan dus...
* een goede kapper hoeft niet duur te zijn!
Tja, er zijn heel veel merken en types shampoo - en conditioner - die beloven
dat je er meer volume van krijgt.
Zoals van Andrelon, en dat heet dan: verrassend volume!

Nu is dat een merk wat je voor niet al te veel geld nog wel kan proberen.

Mijn ervaring is dat het niet echt werkt en zeker niet voor langer dan een dag.
En dat komt, omdat je haren van binnen uit groeien.
Goed eten en voldoende vocht binnen krijgen is dus heel belangrijk voor mooi, vol haar. Vitamines en mineralen, zoals zink, IJzer en de vitamines A, B, C en E zijn goed voor de staat van je hoofdhuid. En als de hoofdhuid gezond is, dan is je haar dat ook.

Maar tegelijk zit je haartype ook in je genen: dat wat je bij je geboorte hebt meegekregen.

Als je er echt iets aan wilt doen wat wat langer effect heeft zou je een lichte ondersteunende permanent bij de kapper kunnen nemen.
Dat betekent niet dat je dan krullen krijgt. Het betekent dat een goede kapper bepaalt wat jouw haren nodig hebben om er voller uit te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk laat je dan een model knippen wat bij jouw type haren past. Vaak is het knippen in laagjes al voldoende om er beter uit te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
minibusje haarlak meenemen in je tas ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
soms helpt het als je je haar minder met shampoo wast 2-3x is voldoende. gewoon met water kan altijd (maar is ook niet heel goed voor je haar.
wat ook kan helpen is een ander kapsel.
dit zijn zijn een paar linkjes die misschien helpen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/52517-maak-futloos-en-beschadigd-haar-weer-mooi-met-olijfolie.html
http://forum.fok.nl/topic/746192

en in het engels:
http://beautyfool.com/how-to-get-more-hair-volume/
http://www.youtube.com/watch?v=cMmUuTXvEBo
http://www.dailymakeover.com/trends/slideshow/how-to-get-volume-in-your-hair-hairstyles/

hoop dat dit helpt en veel succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens een tijdje 'shampoo-only' te wassen. Dus zonder conditioner. Conditioner maakt je haar lekker glad en zacht, maar ook super futloos!

Verder: na het wassen wat mousse (merk maakt echt niet uit) bij je haar wortels, dus niet in je hele haar. En dan fohnen met je hoofd en haren naar beneden hangend.
Als het droog is, een klein beetje haarlak bij de haarwortels sprayen of wat wax. Wax maakt je haar wat stroever. Niet teveel gebruiken, want het maakt je haar snel(ler) vet.

Slapen met een hoge knot geeft ook volume. Je haar moet wel droog zijn, anders is het 's ochtends als je de knot eruit haalt, nog nat en zakt het zo weer in.

Succes!