Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je je haar kleuren met alleen maar waterstofperoxide?

dus zonder extra producten zoals echte haarverf van de drogist.
Kan dat en hoe doe je dat?

Toegevoegd na 2 minuten:
+ ik ben van nature blond.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
22.5K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Volgens mij gebeurde dat veel in de oorlog, om bij Joden het haar blond te maken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kan wel maar is niet aan te raden, het droogt je haren omzettend veel uit.
Plus dat je al blond bent dus dan wordt met waterstofperoxide je haar helemaal wit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waterstofperoxide wordt alleen gebruikt om te ONTkleuren en niet om te kleuren.
Als u bv een verkeerd of te donker kleur opgedaan heeft kan u eerst ontkleuren alvorens uw nieuw kleur op te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan, maar is heel slecht. Wat je wel kunt doen is tijdens het wassen een klein beetje waterstofperoxide door je shampoo mengen, pak daarvoor een bakje, waterstofperoxide kan erg bijten, vooral als je wondjes hebt!! Was je haar en laat het eventjes intrekken, spoel het heel goed uit en was het dan nog een keer lichtjes. Cremespoeling achteraf raad ik wel aan. Door deze handeling wordt je kleur wat opgefrist, het licht niet extreem op (zoals bij een echte ontkleuring met blondeer) maar zou best een tint lichter kunnen worden (dit is trouwens geen verf, waterstofperoxide haalt het kleurpigment uit je haar, dus je kunt dit er nooit uit wassen, wil je het weer donkerder zul je een spoeling of verf moeten pakken). Maar: gebruik écht niet teveel waterstofperoxide, dit is zó slecht voor je haar, doe dit dus ook niet vaker dan 1 keer per maand!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan nog even over de verhouding. Ik zou 1:2 of zelfs 1:3 doen. 2 delen shampoo, 1 deel waterstofperoxide 6% (gebruik wel de waterstofperoxide die ze ook voor haarverf gebruiken). 6% is nog het minst schadelijk, 3% zie je waarschijnlijk niet en 9%/12% is, denk ik, veel te heftig.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding