Wordt de talg productie vermindert na je 16e?

Ik weet dat je vooral in je pubertijd veel puisten etc. Krijgt maar is dit dan na je 16e weer over of krijg je nog steeds puisten maar vermindering ervan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijv. Rond mijn 12e was ik echt puist en talg vrij gewoon , krijg ik na de pubertijd zo n huidje?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, de talg aanmaak verminderd pas na het 40ste levensjaar, talg is ook belangrijk voor de huid, het heeft een beschermende functie tegen schimmels en bacterien, zorgt dat het vocht in de huid blijft en zorgt voor de typische geur van de huid. In de meeste gevallen wordt je acne rond je 18de minder.

Bronnen:
www.huidinfo.nl/acne.htm

sommige mensen hebben ze nooit en er zijn mensen die er jarenlang erge last van hebben: jeugdpuistjes ! bij de een is het na het puberen over, bij de ander kan het doorgaan en dan noemen we het acné. als je er later nog last van hebt, kan je naar de huidarts gaan en om medicijnen vragen. ikzelf heb hormonale pillen gekregen, heel fijn om er na járen van af te zijn. houdt moed, ooit is deze vervelende tijd voorbij!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100