Hoe krijg je voller haar?

Ik ben 16 jarige jongen en ik heb last van erg dun haar bij de scheiding. Vooral als er licht op schijnt lijkt het net op ik al helemaal kaal ben. Wat kan ik daaraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hier kun je niets aan doen, behalve haarimplantatie, bij mannen is vroeg (gedeeltelijk) kaal worden, meestal erfelijke aanleg, als je vader en/of opa vroeg kaal is geworden, is de kans dat jij dat ook wordt zeer groot. Trap niet in de dure haargroeimiddelen, die helpen echt niet. Bovendien is dit wat jou opvalt en een ander waarschijnlijk helemaal niet opvalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voller haar kun je niet op natuurlijke manier krijgen, helaas. En veel mannen worden nu eenmaal kaal, helazer.
Je kunt het met je huisarts bespreken en vragen of je medicijnen voorgeschreven kunt krijgen : finasteride of minoxidil. Maar die moet je dan wel levenslang slikken, of zolang als je de kaalheid een probleem vindt. Ik weet niet of ze die medicijnen aan zo'n jonge jongen als jij zullen geven.
Wat je zelf kunt doen om de indruk dat je kaal bent te verminderen is een goed, kort kapsel nemen, dan valt het veel minder op dan wanneer je langer haar houdt. Overleg met een goeie kapper. Je bent niet de enige met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan er niks aan doen. Het beste is, dat je het gewoon accepteert. Je heb nou eenmaal geen dik haar en daar is niks aan te doen. Zelf een haar transplantatie is weggegooid geld! Want na een aantal jaren zal je weer haarverlies krijgen, kijk maar naar Gerard Joling. Die heeft weet ik veel hoevaak haartransplantatie gedaan. Kost een hoop geld voor niks!