hoe behandel ik een grote kloof, (van 1 1/2 cm) in mijn hiel?

ik smeer me rot met hielklovencreme maar zelfs dat helpt niet. de kloof lijkt eerder groter te worden. creme erop smeren doet ook pijn.
lopen ook en t schrijnt eigenlijk voortdurend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (6)

Hiervoor kun je het best een afspraak met je huisarts maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens langs bij een pedicure. Zij kunnen je vaak ook helpen bij. voetverzorging!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een voetbadje met Biotex of soda heeft bij mij goed geholpen. Ik had veel pijn en daarna niet meer. Ikzelf heb toen Biotex gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het niet kan eten moet je het ook niet op je huid smeren.

Meestal raad ik kokosolie aan voor huisproblemen,
maar voor zeer droge huid helpt ghee nog beter.
Het ruikt iets minder lekker, dus 's avonds smeren en even met sokken aan slapen.
(te koop bij natuurwinkels)

Toegevoegd na 1 minuut:
Op voeten kan het natuurlijk ook prima overdag, het ruikt niet zo sterk dat je het door je schoenen heen ruikt.
(het wordt ook gebruikt voor zeer droge benen en dan ruik je het wel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Laat de voeten dagelijks (bij voorkeur voor het slapen) ongeveer 10 minuten opweken in een warm waterbadje. De eeltlaag zuigt dan een deel van het water op en wordt zacht. Dep de voeten droog.
2. Verwijder vervolgens heel voorzichtig een deel van de oppervlakkige eeltlaag, bijvoorbeeld met een puimsteen of een speciaal eeltvijltje. Let er op dat er niet te veel druk en wrijving ontstaat omdat wrijving de huidcellen kan stimuleren tot extra celdeling en dus extra eeltlagen!
3. Spoel de huid af met schoon water, dep hem droog en smeer hem in met een goede vettende zalf (bijvoorbeeld vaseline bevattende zalven, er zijn daarnaast ook goede commerciële producten op de markt). Trek schone (oude) katoenen sokken aan en ga slapen.
In ernstige gevallen kan na het aanbrengen van de vette zalf nog een afsluitende plastic huishoudfolie laag worden aangebracht op de huid om de zalf extra goed te laten intrekken.
Eventueel kunnen voor overdag speciale hielpleisters worden aangebracht op de klovende eeltlagen. Deze pleisters verminderen de wrijving, voorkomen dat pluisjes van de sokken in de kloofjes belanden en voorkomen verdere uitdroging van de eeltlaag. Deze hielpleisters zijn verkrijgbaar bij de apotheek en drogist.

Droge, klovende hielen ontstaan vooral bij mensen die hun voeten veel blootstellen aan kou, nattigheid of schurend schoeisel. Wrijving met de schoenen of de sokken kan leiden tot een dikkere eeltlaag en vervolgens kan uitdroging van de huid door water- en zeepcontact leiden tot het scheuren van deze eeltlaag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je voeten zo goed mogelijk eeltvrij houden (elke keer na het douchen even met de eeltvijl bewerken), en voor het
slapen gaan je voeten invetten met vette uiercrème (is gewoon te koop bij de bekende drogisterijketens), daar ruime, katoenen sokken over aantrekken, en zo gaan slapen. Je huid herstelt zich dan snel, en doordat je je voeten vet houdt, ontstaat er ook minder snel eelt (en kloven). Als de kloof echt zo pijnlijk is, dan kan je er ook tijdelijk zinkzalf op smeren.