Helix (kraakbeen) piercing erg pijnlijk.

Ik heb afgelopen Zaterdag een helix piercing laten zetten. Mijn oor is opgezet en doet erg pijn. Ik kan er niet aanzitten want dit is veel te gevoelig. is dit normaal? Ik voel als het ware een soort hartkloppingen in mijn oor. En ik heb ook korstjes om de piercing. Als ik dit weghaal of nat maak valt het eraf. Moet ik dit laten zitten? Want korstjes zijn toch een bepaald onderdeel van een genezings proces?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huisarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een helix piercing heeft veel langer nodig om te genezen dan een gewone piercing 3 tot 9! maanden. Je doorboort tenslotte het kraakbeen en niet zomaar een velletje. Meerdere malen per dag goed ontsmetten. Kijk uit met douchen (shampoo en zeep e.d.) De korstjes moeten ook weer loslaten. Als het kloppen zo lang aanhoudt zou ik het toch even laten checken. Het kán ontsteken, maar het kan ook zijn dat jij gewoon erg gevoelig bent, en het bij jou dus veel langer duurt.

Het beste antwoord

Ik heb geleerd dat je een piercing nooit met sterilon/alchol schoon mag maken omdat dit te agressief is.
Mij werd aangeraden om mijn piercing schoon te houden met uni cura zeep. Dit zo'n 2 keer per dag bij de piercing aanbrengen en wanneer het gaat het staafje bewegen zodat de zeep ook in het wondje komt. Vervolgens uiteraard wel weer goed afspoelen!
Wanneer het echt ontstoken raakt kan je ook een zoutoplossing maken met zeezout. Dit zou je dan in een bekertje kunnen doen en dit zo'n 2 minuten op je oor zetten.
Wanneer je het niet vertrouwt zou ik sowieso eventjes terug gaan naar de piercer. Als hij het niet vertrouwt zal hij je doorverwijzen naar de dokter waar je wellicht een antibiotica zalfje krijgt.

Succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Over de korstjes: wanneer deze er af vallen/vanzelf er af gaan is dat prima. Verder sowieso niet zelf er af halen! Het is erg belangrijk om zo min mogelijk aan je piercing te zitten. Wanneer je je handen niet hebt ontsmet kan dit voor nog meer ontstekingen zorgen. Wanneer je er teveel aan zit irriteer je het alleen maar extra veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ontsmet vaak met sterilon of pure alcohol probeer je piercing voorzichtig rond te draaien. Het is normaal dat het een beetje dik wordt en een beetje wondvocht eruit komt. Maar als het echt ontstoken wordt ga gelijk naar de huisarts. In hele erge gevallen is operatie noodzakelijk. Als je het niet meer uithoud haal hem er uit laat het genezen en zet hem na 3maanden weer. Ben je misschien allergisch voor metalen? Want de kloppende gevoel wat je beschrijft maakt mij zorgen. De erge korstjes kan je erafhalen maar de kleine mag je gewoon laten zitten. Wel zo dat bij het ontsmetten overal goed bij komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is normaal.Ik heb 4 jaar last van gehad en langer dan een jaar niet op kunnen slapen :(