Waarom mag je tussen twee laser ontharings beurten in je gezicht niet harsen?

Wat zijn dus de gevolgen (voor een gevoelig huid)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

De haren geleiden de warmte van de lichtflits naar het haarzakje, waardoor het haarzakje uitgeschakeld wordt, het is daarom noodzakelijk je haar niet weg te halen, scheren mag wel tot 2 dagen voor de behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het laseren heeft invloed op het pigment in je huid. En je kunt er door verbranden. Zou je in die tijd naar de zonnebank gaan (of in de zomer gaan zonnebaden), gaan harsen of epileren, dan beschadig je de behandelde huid. Daar hou je littekens aan over.
Amadea
11 jaar geleden
laser of IPL werkt op de " volgroeide" haar, met een dikke knop aan het begin. de energie van de laser wordt geabsorbeerd door deze dikke knop, en hiermee wordt de haarwortel, het deel waaruit de haren groeien, vernietigd.

als je tussendoor harst, epileert, zijn de haren nooit volgroeid. Ze hebben een klein knopje aan het begin. de geabsorbeerde energie van dit kleine knopje is niet voldoende om de haarwortel te vernietigingen