Mag je met een pasgezette tattoo sporten?

Gisteren heb ik een tattoo laten zetten en ik ga om de 2 dagen joggen. Vandaag moet ik dus gaan maar ik vraag me af of dit wel mag? (Misschien problemen met als je dan gaat zweten of zo)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.7K

Het beste antwoord

Ik ben zelf een sporter ( zumba) in augustus heb ik mijn tattoo laten zetten op lijn zij.. Een plaats waar zweet dus heel makkelijk komt.. Maar eerlijk ik heb geen last gehad dat men kleuren niet goed waren ofzo.. Zolang je ze maar goed insmeert kan dat geen kwaad. Desnoods dek je ze nog even af. Maar als je meer zekerheid wil, zou ik eens bellen of langsgaan bij degene die jou tattoo heeft gezet. Hopelijk heb je hier iets aan. x
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan niet sporten met een tattoo. want zoals je al zegt met zweet.
een tattoo is voor altijd dus pas wel op. ik had maar 1 keer sport overgeslagen. want bij joggen zweet je wel.
en dat is niet goed bij een nieuwe tattoo.

voor de zekerheid toch maar niet sporten als ik jou was.
Als je tattoo verpest word is het ook zonde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus hoe lang zou ik ongeveer moeten wachten voor ik terug kan gaan joggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet even kijken hoe het geneest, de ene keer is het na een paar dagen al helemaal genezen, de andere keer ben je na een week nog niet klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahahaha! Denk je nou echt dat het inkt eruit zweet? Kom op! Het enige wat er gebeurd is dat er wondvocht vrijkomt met wat resten inkt. Dit is juist goed! Kortom, lekker sporten, het liefst een extra rondje!
Goed in de bepanthen zetten...en afdekken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom vraag je dit niet aan degene die de tattoo heeft gezet? Die weet volgens mij het juiste antwoord op je vraag.

Toegevoegd na 1 uur:
Oké, dat wist ik niet. Misschien heb je iets aan de link hieronder. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat die niet open is op een zaterdag en ik vandaag wilde gaan joggen dus dat dan ook moet weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die site helpt wel wat ja, dank je.
Maar er staat van tijdens het douchen dat er geen shampoo op mag komen, maar de tattoo staat op mijn linker schouder, dat is dan toch moeilijk te vermijden?
En die beschermings zalf die je dan moet op doen, is dat de zalf die je meekrijgt van bij de diegene die de tattoo plaatst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is wel een manier voor. Met plastic afplakken: kun je gewoon douchen en als het nat is geworden heel zachtjes deppen. Daarna de meegegeven zalf gebruiken, want die beschermt je "wond".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry voor mijn late reactie. Hoop dat je er nog wat aan hebt.