Beneden scheren lukt niet, heeft iemand tips?

Hallo, ik ben een meisje van 16 en loop al een tijdje met wat vragen over scheren. Ik lees heel veel tips over met haargroeirichting mee en bepaalde scheermesjes wel en niet. Ik heb alles geprobeerd maar niks werkt. Altijd blijf ik nog zwarte puntjes zien, ook als het glad voelt. Ik voel me er erg onzeker over en durf dan ook geen bikini aan. Ik heb nog niet vaak op internet gelezen van iemand die dit ook had. Wel van rode bobbeltjes, maar niet van nog steeds zichtbaar haar na het scheren.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
3K
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je Veet ontharingscreme al eens geprobeerd?
tinus1969
4 jaar geleden
Als het glad voelt, neem ik aan dat je in bikini niets ziet. Verder; schaamhaar is natuurlijk en niet iets om je voor te schamen. Als je je wil scheren omdat je dat om de een of andere reden zelf fijn vindt, vooral doen, maar doe het niet 'omdat het hoort'.

Antwoorden (1)

Eigenlijk lukt het scheren wel.
Als jij na het scheren glad bent, heb je alles goed geschoren.
Een beter (scheer)resultaat is niet mogelijk.

Waarschijnlijk heb jij heel donkere beharing.
Als je straks naar het plaatje kijkt, zie je wat er gebeurt met scheren.
Eigenlijk bestaat je haar uit een wortel en schacht. Als je scheert, snij je de haar die je ziet weg tot de huid. Maar die haar loopt dus verder naar binnen. Dat deel scheer je niet weg, maar blijft staan.
Heb je nu donker (en vaak stugger) haar, dan schijnt dat donkere deel van de haar door de huid. Dat zie jij dan als een zwart stipje.
Eigenlijk is dit dus heel normaal na het scheren.

Wil je dit niet, zul je de haar moeten uittrekken. Uittrekken is ook tijdelijk, want de wortel zorgt weer voor een nieuwe haar.
Ik weet niet of je dat wilt bij de bikinilijn......
Sommige mensen doen dit zelf met een elektrisch epileer apparaatje.
Anderen laten deze lijn harsen, waxen.
Indien je het hele haartje uittrekt, zie je dus ook geen zwart puntje meer.

Zelf ben ik ook een vrouw met bijna zwart haar op mijn hoofd. De rest van mijn lichaam is daardoor ook bedeeld met zwarte stugge haartjes. Ik weet dus waar je over praat. Zelfs mijn oksels hebben na het scheren nog een donkere waas.
Ik zeg altijd: Beter teveel en donker haar als kaal...
Meis, de bikinilijn zou ik trimmen als ik jou was. Voor dit deel heb je smalle apparaatjes die je zelfs onder de douche kunt gebruiken. Wat uit jouw bikinibroekje piept, zou ik gewoon scheren met een mesje. Blijf je puntjes zien (heel normaal dus), heb er lak aan.
Wil je het echt niet, ga dan voor harsen of waxen. Het liefst bij een specialist.
Zelf zou ik alleen het gebied doen dat buiten het broekje piept.

Succes ermee en trek je niks aan van anderen!
Plaatje bij antwoord