Wie weet er een goed merk nagellak, en heeft advies voor gezonde nagels?

Ik heb sinds een jaar ineens iets met nagellak, leuk!

Ik heb nu diverse merken geprobeerd.

Goedkope van Etos huismerk = prut het gaat makkelijk op mijn nagels, maar net zo makkelijk er weer af. Je doet even je broek dicht, en ineens gaat de hele lak eraf, dan heb je een stuk lak in de vorm van je nagel op de grond liggen, en niks meer op je nagel zelf.

Loreal breken schilfertjes af.

Rimmel, gaat goed, blijft goed zitten, maar na een week of 2 is de inhoud van het flesje plakkerig, en gaat het lakken er niet goed meer mee. En dat terwijl het flesje nog ruim 3 kwart vol is.

En dan een nieuw merk Essie erg duur, €10,- per flesje dat is echt zooi! Lakt vlekkerig, loopt langs de randen van je nagel, en in het midden zit niks: http://www.etos.nl/beauty/essie/

Ik gebruik een base coat, en een topcoat. Van Rimmel. Maar toch gaat het steeds niet goed.

Ik gebruik ook regelmatig de "Crack your Color" van Rimmel erbij, maar ook die droogt/plakt snel in het flesje, en dan wil hij niet meer "breken".

Daarnaast gaan mijn nagels zelf ook schilferen, en ben ik 2 maanden bezig om ze weer gezond te krijgen. Ik gebruik remover zonder aceton. Eerder gebruikte ik met aceton, maar daar ben ik mee gestopt, om te kijken of dit beter ging. Maar niet dus.

Ik heb geen schimmel nagels of dat soort dingen. Het gebeurd alleen als ik een tijdje nagels gelakt heb. Zodra ik daar dan mee stop zijn ze weer ok (na 2 maanden).

3.5K
Amadea
11 jaar geleden
Hé, als het goed is ben jij nu 'de vrouw van', hè? Proficiat!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja dat klopt Amadea :-D Bedankt! Was een heel erg leuke en mooie dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nagels niet sterk zijn , kun je natuurlijk ook nagelverharder kopen. Dit is gewoon een doorzichtige nagellak. Moet op een bepaalde manier aangebracht worden, weet niet meer zeker maar was volgens mij iets van: 1e dag 1 laagje, 2e dag een laagje erboven op, 3e dag alles eraf halen en dan opnieuw 1 laagje enzovoort. ook is het goed om je nagelriemen te masseren met nagelriem olie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet wel dat vitamine B belangrijk is voor gezonde sterke nagels. En transparante nagellak is een aanrader om aan te brengen over de gekleurde nagellak.
Bij mij blijft het zo meestal wel een paar dagen echt mooi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eens in de maand 3-4 dagen geen nagellak opdoen, kunnen je nagels 'bijkomen' en kun je ze verzorgen met nagelverharder e.d.
Ik vind de nagellak van catrice erg fijn (kruidvat) is best groot potje voor 2,50. De topcoat ervan is ook aan te raden.
Als je nagellak opbergt kun je misschien proberen om hem extra strak dicht te draaien. (Of je man laten doen als die sterker is :) ) En op een droge, donkere en koele plaats bewaren. (niet in de koelkast! dat is ook niet goed voor je nagellak) En als je ziet dat je nagellak aan het 'scheiden' is of je wilt hem even schudden, rol hem dan tussen je handen, dan mengt hij ook. Als je schud komen er belletjes in (is niet handig met opdoen) en droogt hij sneller uit omdat er lucht bij is gekomen. (Misschien doe je deze dingen al) Succes!

Het beste antwoord

Als je Gezonde nagels wilt moet je even een break houden met het lakken van je nagels. Nagellakken is sowieso niet goed voor je nagels. Bij essence hebben ze nu nieuwe verzorgende lakjes. Die kan je proberen en de grootste aanrader is Nailhardener. Dat zorgt er dus voor dat je nagels hard worden. (vandaar de naam) Je moet alleen even wachten tot je nagel is uitgegroeid met de nailhardener want hij kan de schilfers niet beter maken. Als je dat volhoudt krijg je lange gezonde nagels. (uit ervaring)

Veel succes ermee =)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben zelf verslaafd aan nagellak en heb alle merken wel een keer uitgeprobeerd maar ESSIE blijft toch het beste zitten. Het droogt supersnel en je hebt er langer dan een week veel plezier van. Wel vervelend dat het zo duur is, maar dan heb je ook wat.
Ook hun nagelverzorgingsproducten zijn overigens super!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pupa Milano blijft ook erg goed zitten en dekt erg mooi.
flesje kost rond de 6.25
http://www.pupawinkel.nl/Pupa-Nagels/Bekijk-alle-producten.html

Gebruik je misschien nu een sneldrogende nagellak( ivm de schilvers)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ikdoe de opleiding schoonheidsverzoring en wij gebruiken max van de kruitvat! het word in een ander potje gedaan van chanel zodat het voor andere mensen er wel duur uit ziet ens. maar ik ben wel heel tevreden met dit merk belangrijk is dat je altijd een base en top coat gebruikt en tussen door de nagellak goed laat drogen ook altijd de nagel vijlen dan blijft het beter zitten wat je ook kan doen is als je ze hebt gelakt 1 gel laagje er over heen en met de uv lamp hard laten worden maar dan heb je die lak er wel een paar weken op zitten :)