Pakt haarverf ook goed op vet haar? Of kan dat beter eerst gewassen worden?

Toegevoegd na 7 minuten:
Zie aanvulling bij m'n reactie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
64K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de pakjes staat juist dat je je haar voor het verven NIET moet wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, weet ik, maar er is natuurlijk verschil tussen haar dat gisteren is gewassen en haar dat eigenlijk weer aan een wasbeer toe is. Ik ben bang dat het misschien minder goed pakt op wat vettig haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wasbeurt natuurlijk. Die stomme autocorrectie van m'n telefoon ook, haha

Het beste antwoord

Heel vaak gaat het net beter op wat vet haar! Op de verpakking van de meeste haarverf staat ook dat je het niet op vers gewassen haar moet doen en je moet vaak slechts je haren nat maken (of droog verven). Zo heb je trouwens ook nog een natuurlijke buffer tegen de schadelijke chemicaliën en zal je eerder de haarkleur krijgen zoals die op het pakje staat. Pas gewassen haar is poreuzer en zal dus sneller beschadigd worden en meer verf opnemen (denk: je haren lichtbruin willen verven en met heel donkerbruin eindigen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je hoeft je haar niet te wassen voor je haarkleuring aanbrengt, tenzij anders aangegeven op de verpakking/gebruiksaanwijzing, ook niet als je vet haar hebt, het vet beschermd de hoofdhuid tijdens de verfbehandeling.

Toegevoegd na 1 minuut:
De verf pakt dus ook als je je haar niet wast.

Toegevoegd na 10 minuten:
www.garnierzorgvoorjezelf.nl/_nl/_nl/.../faq/answer.aspx?...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp de beschermende werking van vet voor de hoofdhuid, maar ben dus bang dat dat ook geldt voor het haar zelf, zodat de verf minder in de haarschacht kan doordringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het talg zorgt ervoor dat de kleuring langer houdt, en beschermd de hoofdhuid, zet je angst aan de kant, google even haar wassen voor kleuren en zoek de bovenstaande link op, helaas doet hij het niet, zoals ik bedoeld had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!
Ik laat mijn haar tegenwoordig zelfs expres eerst vet worden voordat ik ga kleuren. Naarmate ik ouder werd is mijn hoofdhuid gevoeliger geworden en doet het gewoon best zeer als ik mijn haar/hoofdhuid niet eerst 'lekker' vet laat worden. Kleurverschil merk ik echt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het inmiddels geverfd, nadat ik mijn haren een dag of drie geleden voor het laatst had gewassen, en het ziet er prima uit.
Dank jullie wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk, veel plezier van je nieuwe kleurtje!
Je kan het wel op vet haar doen maar niet dat echte vette haar met al die slierten.
Maar ik zou het eerder op haar doen wat een dag geleden is gewassen, dus niet super schoon maar ook niet super vet
Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel. Heb het inmiddels geverfd en het is goed gelukt.
Ja! De haarverf zal altijd pakken. De bestanddelen hiervan zijn vele malen sterker dan haar vet, gel, etc.
Bovendien beschermt een laagje vet je hoofdhuid enigszins. Het staat niet voor niets in de gebruiksaanwijzing "aanbrengen op ongewassen haar" ipv gewoon op droog haar. Snap je het verschil? Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet erg als je haar vettig is. Maar het is wel beter dat je het door kamt. Anders verf je de plukken die klitten niet.