Het kan maar de kleur zal anders uitkomen. Je kunt het beste je haar eerst ontkleuren en dan pas verven.
Je kunt ook eerst een aantal keer je wassen met head en shoulders hiervan gaat al veel kleur uit je haar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste en de meest belangrijke tip is: Ga naar een kapper.
Als je het thuis doet is er niet aan te beginnen. Omdat er onderandere ontkleuring moet plaatsvinden. Daar kan je zelf wel een rol in spelen zoals diegene boven me al had gezegd: Wassen met H&S en wat je ook kan doen is in chloor zwemmen.

Wat je ook kan doen is er eerst highlights in laten zetten, zodat het makkelijker wordt om te verven. Alleen is dat helaas erg prijzig.
Als je kort haar hebt, is het handig ivm uitgroei.

Verdere tips heb ik op dit moment niet en zul je helaas toch aan een kapper moeten vragen.

Misschien heb je ook wat aan deze bron hieronder?

Veel succes nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan wel, maar je zal eerst moeten ontkleuren, dan s het nog belangrijk welke kleur bruin je uiteindelijk wil, daar heb je verschillende tinten in, variërend van licht naar donker, na het ontkleuren van zwart haar, krijg je meestal een groene gloed, die kun je weg krijgen door rood toe te voegen, kies in dat geval voor een bruintint die rood bevat, goudbruin doet dat. Wil je donkerbruin dan hoef je niet veel op te lichten, omdat donkerbruin al bijna zwart is, voor de wat lichtere tinten moet je al verder oplichten. Wat ik al zei, ontkleurd zwart haar bevat meestal een groene gloed, maar hoe het daadwerkelijk uitvalt, is moeilijk te zeggen, je kunt dat testen door een plukje af te knippen en dat te blonderen, dan heb je ook een prima model om mee te menen naar de winkel, daar kun je dan een verkoopster vragen je te helpen, vraag wel altijd naar een verkoopster die verstand heeft van haarkleuringen, want dat is een vak apart, bij DA en Etos heb je het meeste kans dat er iemand rond loopt, de cursussen op dat gebied gehad heeft, bij Kruidvat investeren ze daar niet veel in.
Head & shoulders is een prima tip, maar gebruik het wel goed om de kleur te vervagen, doe de anti-roos shampoo op droog haar, laat dit 10 minuten intrekken en spoel het vervolgens uit, ik denk echter dat dit te weinig effect zal hebben voor jouw zwarte haar.
Haarkleuren kiezen is ook een vak, laat je niet verleiden door de foto's op de verpakkingen, die kloppen vaak niet, omdat ze bijvoorbeeld de modellen die middenblond haar als basis hadden, met die kleuring gekleurd hebben, als jij donkerblond haar hebt, valt het bij jou al heel anders uit, verder is het van belang of je roodpigment in je haar heb, dit kan ook de kleur erg beïnvloeden.
Als je het kan betalen, laat dan de eerst keer door de kapper kleuren, en hou het daarna zelf bij, dan weet je zeker dat je met de gewenste kleur thuiskomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zonder ontkleuren. Je moet gewoon een lichtere haarverf kopen dan dat je wilt. Bijv. blond. Dan komt er bruin uit. Ik had dat zelf ook gedaan, toen kreeg ik donker / midden bruin haar.