Hoe krijg ik mijn huid (gezicht)mooier, dus minder rimpeltjes en geen of minder losse velletjes/schilfers ik was met water en doe nivea erop

Ik ben 49 en mijn gezicht ziet er soms zo grauw uit en rimpeltjes die soms in 1 keer 3 x zo diep zijn of lijken en ondanks wassen met alleen water en wat nucea dagcreme erop ziet het er soms wat armoedig uit ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Je gezicht wassen met een facewash voor gevoelige huid,daar zit geen uitdrogende zeep in maar maakt wel je huid schoon en daarna dagcreme voor rijpere huid opbrengen bv.diadermine anti rimpel dit met de vingertoppen in zachte rondraaiende beweging inmasseren.
En 1xp.w.een zachte perzikpitjesscrub creme.wees extra voorzichtig met de huid onder de ogen anders krijg je juist lelijke huid daar en vergeet je nek en decoleté niet mee te nemen!

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja,veel water drinken ook erg goed voor je huid en stoppen met roken vooral als je dat doet.dat is ewn grote boosdoener voor je huid.en voor veel meer natuurlijk slecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede reactie. Vind ik :-)
+
Gebruik ook eens slakkenslijmgel. Deze gel bevat herstellend slakkenslijm extract, verrijkt met aloë vera. Deze gel vermindert acne, vervaagt rimpels, littekens, zwangerschapsstriemen, kraaienpootjes, enzovoorts. Deze gel zal de veerkracht van de huid vernieuwen, dode huidcellen afstoten. Slakkenslijm extract maakt de huid weer jong en bestrijd bacteriën die o.a. acne veroorzaken. Door de samenvoeging van slakkenslijm extract en aloë vera zal uw huid zijdezacht en super glad worden. Deze gel is geschikt voor zowel vrouwen en
mannen. En geschikt voor alle huidtypes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is bij de schoonheidsspecialist een microdermabrasie behandeling laten uitvoeren.
Zij doet het niet op de manier zoals een plastisch chirurg het doet maar minder diep.
Dit is een behandeling waarbij de bovenste huidlaag min of meer wegstralen dmv een apparaat met een straal microkristallen.
De behandeling kost per keer gemiddeld 60 euro maar goedkoper of duurder kun je ook vinden.
Het duurt ongeveer 45 minuten en het resultaat mag er m.i wezen.
Je kunt deze behandeling eens per 6-8 weken herhalen maar ook voor de eerste keer of zo nu en dan een kuur van een aantal keren in de week doen.
Dit is afhankelijk van het gewenste resultaat en natuurlijk of het financieel haalbaar is.

Mijn ervaring is dat mijn huid na een behandeling al direct gladder is, minder grauw (roken) de natuurlijke glans is weer terug en rimpes worden minder zichbaar.
(je huid kan de eerste dag rood zijn).
Mij huid ziet erna verzorgd uit en dit resultaat blijft zolang ik de behandeling herhaal op zijn tijd.

Inmiddels heb ik een microdermaroller aangeschaft maar dit kan pijnlijk zijn bij gebruik en niet iedereen kan hier tegen. Het resultaat is m.i hetzelfde als de microdermabrasie behandeling maar veel goedkoper omdat je het zelf doet (apparaat kost zo'n 60 euro).
Dit zou ik je in eerste instantie niet aanraden waneer je nog geen ervaring hebt met andere huidbehandelingen en in een salon kan een ervaren specialist alijd beoordelen wat voor huidtype je hebt.

Toegevoegd na 50 seconden:
En tussendoor een keer per week scrubben doet het bij mij ook erg goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had ook een grauwe huid en mijn schoonheidsspecialiste heeft mij toen enkele keren een hydrafacial behandeling ggeven en een doos met Ageless
Dat is een facegel een facelotion en een dermalastylbx en een moisturiser deze zijn van het merk Billabong.
Dit werkt super en mijn gezicht is wer goed doorbloed en gaat steeds meer de normale kleur aan nemen.
Ben mijn schoonheidsspecialiste dankbaar voor deze tip.
Niemand zegt meer ben je ziek of zo.
Probeer eens advies te halen bij je eigen schoonheidsspecialiste over dit produkt.
11 jaar geleden
De eenvoudigste tips zijn niet roken (als je dat doet), gezond eten (veel groente en fruit) en drinken, alcohol zoveel mogelijk laten staan, voldoende slapen (heel belangrijk!), regelmatig bewegen, maar ook dagelijks naar buiten even de zon in. (Als ik te weinig zon krijg zie ik er heel erg grauw uit, gewoon door mijn huidskleur.) Een bepaalde creme of behandeling kan helpen, maar is vaak tijdelijk omdat het alleen aan de buitenkant is en niet de bron aanpakt.