Wat te doen met verkeerd uitgepakt gekleurd haar?

Stel dat je zwart/donkerbruin haar hebt en je hebt er lichtgoudblond verf eroverheen gedaan. Het resultaat is dat het verf je onderste haren niet gepakt hebben maar wel je haren direct op je hoofd. Het kleur daar is oranje bruinachtig geworden, maar het ziet er niet uit. Wat moet dat persoon doen? Het kleur is maar voor 28 was beurten durabel, maar zoals ik al zei, ziet het er niet uit. Kan dat persoon dan liever nu licht/chocolade bruin haar verven? Het doel van dat persoon was om al zijn haar 2 tinten lichter te maken, dus een beetje midden/ kastanje bruin.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je haar zo donker is, is het sowieso niet verstandig dit zelf lichter te maken. Daarvoor moet je haar meestal eerst gebleekt worden. Het beste wat ze kan doen is haar haar elke dag een paar keer goed wassen met anti roos shampoo (head & shoulders) dit helpt de kleur sneller te vervagen. Daarna kan je eigenlijk het beste naar de kapper, maar indien je dit niet wilt of er zijn geen middelen voor, raad ik aan een vrij donkere tint te nemen, maar niets met rood tinten erin! Hierdoor zal het alleen maar verergeren. Dus kies een mooie donkerbruine diepe kleur. Let goed op, lees de verpakking, neem haarverf ZONDER ammoniak! Dit staat altijd op de verpakking aangegeven en als je het niet kunt vinden, altijd even vragen. Succes ermee!

Je kunt head&shoulders gebruiken. Door deze shampoo zal de kleur sneller vervagen. Paar keer per wasbeurt gebruiken en vergeet je haar dan niet te verzorgen met een conditioner!

als je haar in een verkeerde kleur geverfd is, is het heel verstandig om naar de kapper te gaan MET de verpakking van de gebruikte verf. de kapper weet wat de volgende stappen zijn om het haar te ontkleuren en vervolgens weer in de goede kleur te krijgen. het enige waar je even aan moet denken, is wat het gaat kosten. ontkleuren en verven !? houdt daar wel even rekening mee. succes!

Je kunt een paar dingen doen ; naar een kapper gaan(neem de verpakking mee van de verf), of een kapper opbellen vragen om tips, of je haar heel erg vaak achter elkaar wassen zodat je t eruit wast, of een kleurspoeling eroverheen gooien. Of je doet een muts op...

Van donker naar lichter is niet 28 wasbeurten durabel dit is echt oplichten/bleken. Dit was je er niet zo maar uit, hier krijg je echt een uitgroei van en de rest van de kleur gaat langzaam vervagen. Helaas voor de financiën zou ik dit laten herstellen bij een kapper of anders zeker eerst advies vragen. Dit haar heeft nu verschillende kleuren en is lastig zelf weer goed te krijgen. Wat je ook kunt doen is een telefoonnummer op het verfpak wat je gebruikt hebt opzoeken/achterhalen, de klanten- service bellen/mailen en alles uitleggen, misschien dat zij je verder kunnen helpen. Veel succes

De verkoopster heeft verkeerd advies gegeven, dus terug naar de winkel en spreek, het liefst de verkoopster die geholpen heeft aan, anders iemand die over de klachtenafhandeling gaat. Laat de kassabon, of als je die niet meer hebt, je bankafschrift met pinbedrag, de rest afgeplakt zien en vertel je klacht, luister eerst hoe zij deze willen oplossen, komen zij met een ander product dat een beter resultaat zal geven, vraag dan even of je de servicelijn van dat merk even in de winkel mag bellen, om het advies bevestigd te krijgen, in de meeste gevallen zullen ze dat wel goed vinden. Willen ze niet dat je de servicelijn in de winkel belt, doe dat dan bij thuiskomst, voordat je aan de behandeling begint. De winkel krijgt in zo'n geval een andere verpakking vaak vergoedt, dus zullen ze jou de verpakking ook gratis meegeven. De kapper zou ik niet naar toe gaan, tenzij je het de kapper wil laten verven, kappers zitten niet te wachten op klanten die eerst zo goedkoop mogelijk hun haar willen kleuren en vervolgens, vaak gratis, advies van hen willen, om de boel weer te herstellen. Lees in het vervolg ook goed de gebruiksaanwijzing van de haarkleuring, daarin staat nl, dat bepaalde kleuren uitzonderingen zijn op de gestelde tekst. Toegevoegd na 1 uur: De vergoeding voor de winkelier gebeurd alleen, als er in de winkel gebeld wordt door een medewerk(st)er van de winkel. En de servicelijn van het merk waarmee de fout is gemaakt wordt gebeld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100