Kan ik mijn opplak nagels ook met seconde lijn vast zetten?

Ik heb opplak nagels van essence nu op mijn nagels. Maar deze blijven niet goed zitten, kan ik deze met seconde lijn vast zetten of is dit heel slecht voor je nagels? Ik heb ze opgedaan voor een feest morgen dus ik heb geen tijd om in de winkel nagel lijm te kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42.7K

Antwoorden (4)

Met secondenlijm of Ca lijm kunstnagels vastzetten is geen probleem.
Doch het loshalen zal wel een hels karwei worden.
Daarnaast tast dergelijke lijm natuurlijk gigantisch je nagel aan.
Mijn advies, gebruik de lijm die er voor bedoelt is en niet knoeien met die secondenlijm ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet doen! Je kunt ze dan niet meer verwijderen en zult ze moeten mee laten groeien. Wat je wel kunt doen is dubbelzijdig tape gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Dit kan wél. Nagellijm en secondelijm zijn bijna identiek qua samenstelling. Begrijp me niet verkeerd. Het zijn beide slecht voor je nagels. Maar het is in dit geval kiezen uit twee kwaden. Met een grote prijsverschil.
Succes ermee. Je zal er weinig of niets van merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is EXACT dezelfde lijm ; kijk maar eens op het tubetje. Samenstelling ; cyano-acrylaat.
In de tijd dat ze nog de hoofdprijs vroegen voor kunstnagels en lijm, heb ik altijd al gewoon de tientallen malen goedkopere secondelijm gebruikt, en dat werkt echt net zo goed en net zo netjes. Alleen goedkoper.

Gewoon gebruiken dus. Het is beiden even slecht voor je nagels, maar geen drama. Een poosje kunstnagels kan echter helemaal geen kwaad, zolang je je eigen nagels maar niet jaren- en jarenlang afsluit van de lucht (want dat is natuurlijk wat je doet).

Toegevoegd na 1 minuut:
(Ze springen er trouwens in beide gevallen net zo snel en makkelijk vanaf met stoten hoor ; het blijft voorzichtig zijn met kunstnagels, of ze nu een tientje per stuk hebben gekost (zoals begin jaren 90) of een tientje voor een doos met duizend nagels ;)