wat zou echt goed helpen tegen eczeem?

ik heb droge rode huid vooral tijdens herfst en winter en ik heb eczeem dus ik hoorde paar dagen terug van me vriendin dat paardemelk capsules helpen zou dat kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op deze site staan een heleboel huismiddeltjes, die je zou kunnen toepassen.
http://omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Eczeem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat helpt juist niet
ik heb dat 1jaar volgehouden elke dag 2x vaseline
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paardemelk helpt BESLIST NIET!!Dat is een broodje aap verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vet helpt juist niet ; daar droog je NOG meer van uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, meestal helpt vochtinbrengende cremes

Antwoorden (6)

Er zijn heel veel soorten eczeem en bij de ene soort helpt dit en bij de andere weer dat. je kunt het proberen. Ben je wel eens naar een huidarts geweest hiermee? Vraag dan een verwijzing van je huisarts, of misschien dat hij je al kan helpen aan een zalf.
Ik heb zelf ook altijd een droge huid en ik zorg er voor dat ik genoeg drink en dan geen koffie, cola of energy drink ofzo, want dan plas ik veel meer dan dat ik van bijv. water moet plassen. Ik douche altijd met dove, andere douche schuim helpt bij mij niet, ook al zit er olie of wat dan ook in, de gewone standaard blauwe dove, zonder extra geur ofzo.
En goed insmeren met body lotion kan helpen, maar dat is vaak niet eens nodig als ik maar blijf douchen met dove. Zodra ik een paar dagen wat anders gebruik dan zie je het al.

Ik heb laatst iemand gehoord die eczeem kreeg als hij niet genoeg melk kreeg te drinken.

Kijk eens rond op internet, het staat vol met huis tuin en keuken tips. Bij een arts krijg je vaak zalf voorgeschreven, en van sommige krijg je een erg dunne huid. Ik ken iemand die erge eczeem heeft, die heeft zalf en pillen, maar hij moet een paar keer per jaar bloed onderzoeken ondergaan, omdat die troep er voor kan zorgen dat zijn organen minder goed gaan werken. De eczeem is dan wel weg en de jeuk, maar hij moet altijd voorzichtig zijn. veel succes ermee.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gebeurt ook vaak dat mensen denken dat ze eczeem hebben, maar dan hebben ze een allergische reactie op bijv. wasmiddel, wasverzachter, contacteczeem bijv. met metalen, zoals een spijkerbroek waar een metalen knoop tegen de buik aankomt en die veroorzaakt uitslag. Dat wordt steeds erger, hoe vaker je er mee in contact komt, hoe erger het gaat worden. Het kan zo erg worden dat je er maar vluchtig tegen aan komt dat er dan al een reactie ontstaat.

Toegevoegd na 8 minuten:
Kijk eens bij de laatste link, er staan behandel methodes, en recensies van anderen, wie weet heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik drink genoeg 'water'
ik eet gezond en goed ik ben ook 2 jaar terug voor een bloedtest voor wat ik allergisch ben na de huisarts gegaan en ik was voor niks allergisch en ik had van alle vitamines goed ik drink ook elke dag 2 glazen melk
maar ik ga is paardemelk capsules gebruiken want heb veel positieve reacties gevonden op internet en ook van me vriendin misschien is het een wondermiddel wie weet
Ik heb eczeem gehad met echte gleuven in de vingers tot bloedens toe.

Ik heb heel veel baat gehad bij uierzalf. Overal te verkrijgen in grote potten en niet duur.

Ik beweer niet dat het een wondermiddel is, maar mij heeft het geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pure Argan Olie!! Olie is goed voor de huid en haar. Je zult zien dat je eczeem weggaat! Het moet wel pure Argan olie zijn. Je moet even kijken op Google, kun je wat site zien waar je het kan kopen/bestellen. Argan olie komt uit Marokko. Het word ook alleen in Marokko gemaakt omdat alleen daar de bomen groeien waarmee ze de olie maken. Echt een aanrader!! Zelf gebruik ik Argan olie ook. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maar arganolie is meestal voor oudere mensen, mensen die rimpels en droge huid hebben ik heb alleen eczeem maar ik probeer het wel ik hoop dat het werkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou dat alleen voor oudere mensen helpen, het helpt ook bij eczeem, en ook bij jongere mensen met eczeem.
http://www.arganolie.nl/blog/Argan-olie-bij-psoriasis-en-eczeem
Indien je eczeempatient bent (zoals ik) moet je een aantal dingen in acht nemen :
Slaaphygiene : frisse en stofvrije kamer, voldoende nachrust
Voedingshygiene : vermijd kleurstoffen, smaakstoffen, pikant eten en/of de voedingsmiddelen die allergische reacties kunnen teweeg brengen (pinda's, schaaldieren, spinazie, tomaten,....)
Lichaamshygiene : verzorg jezelf goed, gebruik neutrale verzorgingsprodukten, voed je huid zonder deze compleet te versmachten met dikke lagen zalf en creme. Probeer cortisonenpreparaten zoveel mogelijk te vermijden want ze maken de huid dunner en kwestbaarder op termijn.

Probeer zo weinig mogelijk in contact te komen met allergenen waarvoor je allergisch kan zijn (soms zonder dat je het weet). Vb allergie voor nikkel (nepjuwelen), allergie voor schoonmaakmiddelen, allergie voor dieren, allergie voor medicijnen, allergie voor latex (vb condooms, snorkels, handvaten fiets, kauwgom), allergie voor huisstofmijt (vb tapijten, gordijnen, boeken), allergie voor harsen (vb toiletverfrissers, meubels vervaardigd uit vezelplaat, boenwas), allergie voor grassen/bomen/planten (vb berken, kerstrozen, sterk geurende lelies.

de zoektocht naar waarom je eczeem hebt is dikwijls heel lang en vermoeiend. Hou een dagboek bij : noteer wanneer je eczeem verergert of verbetert, wat je daags voordien at of deed.

Na bijna 43 jaar de eczeemellende proberen te bekampen blijf ik steeds maar nieuwe triggers vinden voor mijn probleem. Mijn laatste ondervinding : zware eczeem op oogleden = het nuttigen van met olijfolie bereide gerechten. Om maar te zeggen : heel de wereld schrijft en zegt dat olijfoliede gezondste vetstof is en dat je er 100 mee wordt. Niet in mijn geval dus.
Ook de handen wassen met Dettol handzeep geeft bij mij jeukende vochtige blaasjes tussen de vingers.

Het is geen kwestie van hoé de eczeem te verzorgen, maar hoé de eczeem te vermijden... en dat kan enkel maar door kritisch te kijken naar alle factoren in je eigen leefomgeving.

Ik wens je veel succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
PS : paardenmelkcapsules kunnen enkel helpen indien je niét allergisch bent voor paarden(haar). Ga eens een manege bezoeken en neem je tijd. Streel de paarden. Snuif de geuren. krijg je op de een of andere manier een reaktie (niezen, hoesten, kortademigheid, jeuk, opgezwollen ogen/lippen) dan zou ik die capsules niet innemen.
Ik heb het geprobeerd en mijn eczeem werd erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een paar vragen: wat heeft nachtrust ermee te maken?
(pinda’s, schaaldieren, spinazie, tomaten,....) juist gezonde dingen toch?
ik moet altijd creme op smeren want ik heb echt droge rode huid, eczeem heb ik meestal bij me kin en wang kan ik niet op een ander manier achter mijn reactie komen bij paarde? want ik heb geen paard en ken niemand die een paard heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mensen die niet lijden aan voedselallergieën zijn het uiteraard gezonde dingen. In mijn geval, kan die voeding dodelijk zijn (anafylactische shock). Een goede nachtrust is heel belangrijk voor je huid, ' s nachts regenereert je huid het beste. Ook stress, oververmoeidheid, vitaminentekort kan weerslag hebben op je huid. Je zal zelf wel het best weten of jij allergisch reageert op dierenepitheel. Wordt de eczeem erger als je in de buurt bent van katten, honden, konijnen ?
Jeukt je huid bij het dragen van wollen of zijden kleding ? Irriteert je huid bij het gebruiken van vb aftershave of scheerzeep ? Wordt het erger als het mistig en vochtig weer is ? Heb je last van zonneallergie ?
Worden de plekken roder als je alcohol drinkt ? Sommige mensen sukkelen lange tijd vooraleer ze beseffen dat ze allergisch zijn aan bepaalde dingen.
Daarom moet je je gewoonten en levensstijl onder een loep leggen en kijken of er verbanden zijn. Dit is bedoeld als goede raad, niet om jou een of andere nare ziekte op te zadelen. Wat je met die raad doet, mag je zélf kiezen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
patrick122; je vraagt wat wat heeft nachtrust ermee te maken?
(pinda’s, schaaldieren, spinazie, tomaten,....) juist gezonde dingen toch?
madamesam legt je uit dat bepaalde dingen er invloed op kunnen hebben, sommige etenswaren zijn voor de 1 gezond maar kunnen voor een ander een hoop ellende te weeg brengen, soms zelfs dodelijk zijn. En goede nachtrust is voor je hele lichaam belangrijk, ook voor het belangrijkste en grootste orgaan van je lichaam, de huid. Ik heb 1 opmerking aan patrick, je stelt hier een vraag, maar ik krijg het idee dat je je keuze al hebt gemaakt, de paardenmelk capsules, prima, probeer het zeker, maar je reageert in mijn ogen wat negatief op de antwoorden die gegeven worden. We bedoelen het goed voor je, willen je helpen, je vraagt hier wat echt goed helpt tegen eczeem, maar dan moet je wel voor open staan voor de antwoorden natuurlijk en niet ieder advies afwijzen of negatief op reageren.
Misschien had je beter kunnen vragen helpen paardenmelk capsules tegen eczeem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke,
ik ga binnenkort een afspraak maken met de huisarts dan ga ik gelijk een bloedtest doen kijken wat ik tekort heb
Het beste en meest afdoende middel tegen eczeem dat ik ooit ontdekt heb, zowel bij mezelf, mijn kinderen, mijn zusjes alsook in mijn omgeving , is vooral : minder douchen, niet te lang, met zeepvrije waslotion en niet te heet water. En daarna de huid goed drooghouden, vooral in de plooien met talkpoeder. Nooit meer jeuk gehad. NOOIT. Ja, wel eens jeuk, maar geen eczeem met kapotte huid enzo.

Het is een reactie van de overgevoelige huid, die inderdaad ook makkelijk wil uitdrogen. Wil je daar tegen smeren, kies dan een goede vochtinbrengende creme en laat die heel goed intrekken. Kies liefst voor iets zonder parfum, en als je iets kunt vinden met een paar procent urea er in : prima. Dat helpt erg goed tegen een droge huid. Heb je er alleen op bepaalde plaatsen last van, smeer het dan alleen op die plekken.

De kachel een beetje lager en gewoon warmere kleren aan in het koudere jaargetijde doet overigens ook wonderen. Te veel warmte droogt inderdaad verschrikkelijk uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eczeem komt van binnen uit, dus zalfjes e.d verzachten wel, maar halen niet de oorzaak weg, je eczeem blijft keer op keer terug komen. Ik ben zelf van eczeem klachten afgekomen door klassieke homeopathie.