Ja, natuurlijk mag dat.

De huid onder je ogen en boven je ogen en naast je ogen is ook gewoon je "gezicht".

Al die verhalen dat je huid daar dunner zou zijn en meer gevoelig en dat je daar dus _ vaak heel dure _ andere creme voor zou moeten kopen is commerciele kletspraat.

Die creme die je smeert, die weet echt niet waar die naar toe moet.
Een prettige dagcreme of nachtcreme [heel goed is de biocura van Aldi], dus een goede gezichtcreme, komt niet verder dan je opperheid om die wat soepel te houden.

Kijk:

http://www.yunomi.nl/artikel/aldi-biocura Aldi

Ik heb nog nooit iets anders onder mijn ogen gesmeerd dan gezichtscreme en bodylotion. Alle merken en soorten en monstertjes, vet en minder vet.
Geloof me: een creme is slechts een creme en geen wondermiddel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Monopoloyo, ik neem aan dat je naar mijn antwoord refereert over de commerciele kletspraat? Kun jij mij vertellen dan waarom je alleen donkere kringen onder je ogen krijgt en niet ergens anders op je gezicht? Als de huid overal even dik en (on)gevoelig is, zou je hele gezicht blauw moeten zijn toch, of juist niet?
En mijn antwoord is allesbehalve commercieel, ík noem geen merken en namen toch? Ik geef alleen advies...
Vast bedankt voor je reactie.

Andere antwoorden (3)

Met gezichtscreme moet je minstens 50 cm. van je ogen af blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50 cm? Haha tikfoutje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De minnen zijn niet eens van mij ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat crea zegt, maar dan lichtelijk geërgerd ;-)
‘Nee. Je hoeft geen aparte crèmes te kopen voor borsten, ogen, nek of dijbenen. Wie de ingrediëntenlijst erop na
pluist, zal meestal precies dezelfde bestanddelen zien staan. Het belangrijkste verschil is de prijs. Ook
verschillende producten voor dag en nacht zijn niet nodig. Het enige verschil tussen dag- en nachtcrème is dat je ’s
nachts geen zonnefilter nodig hebt, maar je kunt ’s nachts net zo goed een dagcrème gebruiken.’

Dus het antwoord is ja, je kunt je dagcreme als oogcreme gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat kun je beter niet doen.
De huid rondom je ogen is 5x dunner dan de huid van je gezicht, dus ook veel gevoeliger. Pak de huid maar eens vast, dan voel je dat ook.
Dat is gelijk ook de reden dat daar de eerste lijntjes verschijnen, je huid daar kan veel minder hebben.
Een gewone dagcreme kan het tegengestelde effect bereiken! Waar je voor je gezicht graag wil dat de huid vocht aanmaakt en 'vast houd', wil je dat voor je oogcontour juist niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nog vergeten: alle oogcremes zijn ongeparfumeerd, in tegenstelling tot sommige dag- en nachtcremes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+. Je hebt er verstand van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx Bob